×

جعفرزاده ایمن آبادی: علت استعفای بطحایی کاندیداتوری مجلس نیست

  • کد نوشته: 46701
  • ۱۳۹۸-۰۳-۱۹
  • 214 بازدید
  • ۰
  • به گزارش گیل و دیلم به نقل از خانه ملت ،غلامعلی جعفر زاده ایمن آبادی در گفت‌وگویی با اشاره به استعفای سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، عنوان کرد: علت استعفای بطحایی کاندیداتوری مجلس نیست و واقعیت این است که علت استعفای وزیر آموزش و پرورش عدم رضایت رئیس جمهور از وزیر آموزش و […]

    جعفرزاده ایمن آبادی: علت استعفای بطحایی کاندیداتوری مجلس نیست
  • به گزارش گیل و دیلم به نقل از خانه ملت ،غلامعلی جعفر زاده ایمن آبادی در گفت‌وگویی با اشاره به استعفای سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، عنوان کرد: علت استعفای بطحایی کاندیداتوری مجلس نیست و واقعیت این است که علت استعفای وزیر آموزش و پرورش عدم رضایت رئیس جمهور از وزیر آموزش و پرورش بود.

    *رئیس جمهور از چند تن از وزرا رضایت ندارد

    نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: البته رئیس جمهور از چند تن از وزرای دیگر هم رضایت ندارد ولی با وجود اینکه هیچ یک از اعضای کابینه از این وزرا رضایت ندارند، حاضر به استعفا و کناره گیری نیستند.

    وی ادامه داد: در عین حال بطحایی به دلیل شناختی که از آموزش و پرورش داشت به دنبال ایجاد تحولی بنیادین در آموزش و پرورش بود که در برخی از این موارد بدون هماهنگی با دولت عمل و برخی موضوعات را اعلام و رسانه‌ای می‌کرد.

    جعفرزاده ایمن آبادی یادآور شد: از سوی دیگر بطحایی نتوانسته‌ بود با مجموعه گروه‌های صنفی بازنشستگان و فرهنگیان ارتباط خوبی برقرار کند و همین نارضایتی‌ها به گوش رئیس جمهور رسید و بطحایی نیز تصمیم به استعفا گرفت.

    *برخی استعفا را بهانه و فرهنگیان را چماق دست خود کردند

    نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس اظهار کرد: در ماجرای این استعفا افرادی که به دنبال حمله به دولت بودند، این استعفا را بهانه و فرهنگیان را نیز چماق دست خود کردند و عنوان کردند که وزیر آموزش و پرورش به خاطر عدم تحقق مطالبات فرهنگیان استعفا کرده در حالیکه بطحایی به خاطر نارضایتی رئیس دولت از وزارت آموزش و پرورش استعفا داد.

    جعفرزاده ایمن آبادی در عین حال بطحایی را یکی از وزرای کارآمد، توانمند و دلسوز در قیاس با بسیاری از وزرای کابینه دولت دانست و گفت: بطحایی قصد ورود به انتخابات مجلس را ندارد و اگر امروز نیز به این تصمیم رسیده است، این تصمیم به هیچ عنوان تصمیم درستی نیست.

    *دولت چه کسی را به عنوان وزیر معرفی می‌کند؟

    نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس درباره اینکه چه کسی وزیر آموزش و پرورش بعدی است، گفت: دولت باید شخصی را به عنوان سرپرست معرفی کند که بعداً قرار است، وزیر شود؛ به ویژه اگر این فرد فعلا در آموزش و پرورش نیست و در حال حاضر با پشتوانه فرهنگی مشغول کار دیگری است.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=46701

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *