×

حاجتی خبر داد: گیلان؛ چهارمین استان باسواد کشور در سال ۹۵

  • کد نوشته: 20099
  • ۱۳۹۶-۰۶-۰۴
  • 53 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: در ریشه کنی بی سوادی با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های مختلف توانستیم نرخ با سوادی را در استان به ۹۶.۷ ارتقا دهیم و در میان استان‌های کشور از رتبه هفتم به رتبه چهارم دست یابیم. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» مهدی حاجتی در جلسه گروه بهبود […]

    حاجتی خبر داد:  گیلان؛ چهارمین استان باسواد کشور در سال ۹۵
  • مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: در ریشه کنی بی سوادی با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های مختلف توانستیم نرخ با سوادی را در استان به ۹۶.۷ ارتقا دهیم و در میان استان‌های کشور از رتبه هفتم به رتبه چهارم دست یابیم.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» مهدی حاجتی در جلسه گروه بهبود کیفیت استان با تبریک آغاز فعالیت رسمی دولت تدبیر و امید، اظهار کرد: بطحایی وزیر آموزش و پرورش دولت دوازدهم فردی خبره، متخصص و آشنا به مشکلات آموزش و پرورش بوده و با سابقه طولانی در کارهای اجرایی، از جنس نظام تعلیم و تربیت محسوب می‌شود.

    وی حوزه سوادآموزی را یک شاخص در عملکرد دولت عنوان کرد و افزود: موفقیت در این حوزه نشان از اجرای تعهدات دولت در برنامه ششم است.

    مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه استان گیلان در سال ۹۵ با ۹۶.۷درصد با سوادی، رتبه چهارم را در سطح کشور را کسب کرده است، گفت: در ریشه کنی بی سوادی با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های مختلف توانستیم نرخ با سوادی را در استان به ۹۶.۷ ارتقا دهیم و در میان استان های کشور از رتبه هفتم به رتبه چهارم دست یابیم.

    حاجتی با یادآوری اهمیت حضور فعال و کیفی مدیران در اجرای امور، تصریح کرد: اگر در اجرای هر برنامه‌ای، مدیران مشارکت و حضور فعال داشته باشند آن برنامه با موفقیت همراه خواهد شد.

    وی خاطر نشان کرد: همه باید در ریشه کنی بی سوادی احساس مسئولیت و تعهد داشته باشند و جهت گیری آموزش و پرورش در این زمینه بر مبنای سند تحول بنیادین و تأکیدات مقام معظم رهبری است.

    غلامرضا مدبری‌فر، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان گیلان هم در این جلسه ضمن اشاره به حجم ابلاغی از سوی سازمان گفت: در سال ۹۶ حجم ابلاغی به استان ۹ هزار و ۲۰۰ نفر بوده که از این تعداد چهارهزار نفر برای دوره سوادآموزی،سه هزار و ۲۰۰ نفر دوره انتقال و دو هزار نفر برای دوره تحکیم اختصاص داده شده است.

    وی خاطر نشان کرد: تاکنون ۸۷۳ سوادآموز معادل ۲۱.۸ درصد را جذب نموده که از این تعداد ۵۷۸ نفر اولیای بی سواد هستند/ایسنا

    برچسب ها

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=20099

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *