×

حضور دو نوازنده جوان از لاهیجان در بیستمین دوره جشنواره موسیقی راونا ایتالیا

  • کد نوشته: 18675
  • ۱۳۹۶-۰۵-۰۵
  • 49 بازدید
  • ۰
  • دو نوازنده جوان از لاهیجان در بیستمین دوره جشنواره موسیقی راونا ایتالیا با شعار «راه‌های دوستی»حضور داشتند. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان، با پیگیری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا در جریان برگزاری بیستمین دوره جشنواره راونا با شعار ‘راه‌های دوستی’، […]

    حضور دو نوازنده جوان از لاهیجان در بیستمین دوره جشنواره موسیقی راونا ایتالیا
  • دو نوازنده جوان از لاهیجان در بیستمین دوره جشنواره موسیقی راونا ایتالیا با شعار «راه‌های دوستی»حضور داشتند.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان، با پیگیری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا در جریان برگزاری بیستمین دوره جشنواره راونا با شعار ‘راه‌های دوستی’، ارکستر شهر راونا متشکل از ١۶٠ نوازنده ایتالیایی به رهبری ‘ریکاردو موتی’ موسیقیدان شهیر ایتالیایی، روز ١۵ تیرماه ٩۶ کنسرتی را در محل تالار وحدت تهران برگزار کرد. در پی آن ارکستر سمفونیک تهران با حضور ١٠۶ نوازنده در تاریخ ١٧ تیرماه در شهر راونا در شمال ایتالیا، کنسرت مشترک دیگری به رهبری ‘ریکاردو موتی برگزار نمودند. این رخداد ملی که یکی از بزرگترین رویداد‌های فرهنگی در مناسبات فرهنگی دو دهه اخیر ایران و ایتالیا در این کمیت گسترده و کیفیت فاخر محسوب می شود، با حمایت های وزارتخانه های امور خارجه و فرهنگ دو کشور محقق شد.یادآوری می شود، در بین نوازندگان ارکسترسمفونیک تهران دو نوازنده جوان از لاهیجان نیز حضور داشتند.

    نوید شعبان زاده مسئول آموزشگاه موسیقی پژواک و دانیال اسدی راد مسئول آموزشگاه موسیقی باربد از جوانان مستعد و با دانشی هستند که در لاهیجان مباحث تئوری و عملی موسیقی را آموزش می دهند.

    این دو هنرمند جوان در سال گذشته موفق شدند در پروژه مشترک ارکستر جوانان جهان و مستر کلاس در کنسرواتوار سانتا چیچیلیا و دانشگاه ساپینزا گواهینامه بین المللی دریافت کنند.کنسرت مشترک ارکستر سمفونیک راونا و تهران با اجرای قطعاتی از ‘جوزپّه وردی’ موسیقیدان شهیر ایتالیایی، در روزهای ١۵ و ١٧ تیرماه به ترتیب در شهرهای تهران و راونا برگزار گردید. این کنسرت مشترک جشن بیستمین سالگرد مجموعه کنسرت های ‘راه های دوستی’ است که در قالب بیست وهشتمین جشنواره بین المللی موسیقی” راونا” برگزار شد.

    برچسب ها

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=18675

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *