×

خاک گرانبهای تالاب کیاکلایه لنگرود مورد طمع سودجویان

  • کد نوشته: 57841
  • ۱۳۹۹-۰۳-۱۹
  • 70 بازدید
  • ۰
  •   رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود گفت: خاک گرانبهای تالاب کیاکلایه موجب شده است که سودجویان طمع تخریب این اکوسیستم ارزشمند را در سربپروانند. به گزارش گیل و دیلم، امین نجات در گفت و گویی گفت: تالاب کیاکلایه شهرستان لنگرود یکی از تالاب های مهم کشور است و از غنی‌ترین تالاب‌های استان گیلان […]

    خاک گرانبهای تالاب کیاکلایه لنگرود مورد طمع سودجویان
  •  

    رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود گفت: خاک گرانبهای تالاب کیاکلایه موجب شده است که سودجویان طمع تخریب این اکوسیستم ارزشمند را در سربپروانند.

    به گزارش گیل و دیلم، امین نجات در گفت و گویی گفت: تالاب کیاکلایه شهرستان لنگرود یکی از تالاب های مهم کشور است و از غنی‌ترین تالاب‌های استان گیلان به لحاظ تنوع گونه های گیاهی و جانوری محسوب می‌شود.  

    وی با اشاره به اینکه خاک این تالاب گران قیمت است و سودجویان طمع فروش آن در سر می‌پروانند، افزود: خاک این تالاب معمولا به گلخانه‌ها فروخته می شود و برای جلوگیری از این کار گشت زنی‌ها را دو برابر کرده‌ایم.

    نجات ادامه داد: برداشت خاک این تالاب زیستگاه پرندگان مهاجر و بومی و دیگر گونه های جانوری را با خطر جدی مواجه می‌کند.

    وی تصریح کرد: اخیرا مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود طی گشت های کنترل و پایش  مناطق تحت مدیریت، یک دستگاه بیل مکانیکی را که در حال تخریب تالاب کیاکلایه بود توقیف کردند.

    نجات با اشاره به همکاری یگان حفاظت راه و شهرسازی و مامورین نیروی انتظامی کومله در توقیف این بیل مکانیکی گفت: هر گونه  تخریب، خاک برداری و تصرف در مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست مستند به ماده ۶٩٠ قانون مجازات اسلامی و قانون حفاظت، احیا و مدیریت تالاب های کشور جرم محسوب می شود و ماموران یگان حفاظت محیط زیست بر اساس وظیفه قانونی خود از تخریب عرصه های طبیعی جلوگیری می‌کنند.

    رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود تصریح کرد: پرونده مسبب و مباشر این  تخلف به مرجع قضایی این شهرستان ارجاع شده است.

    وی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی کرده‌ایم از این پس هیچ بیل مکانیکی بدون مجوز و همانگی اداره محیط زیست شهرستان حتی محدوده به این تالاب وارد نشود.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=57841

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *