×

خسارت بیشتر آتش سوزی ها در لاهیجان سطحی بوده است

  • کد نوشته: 30268
  • ۱۳۹۷-۰۱-۰۵
  • 143 بازدید
  • ۰
  • رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لاهیجان با اشاره به مهار و خاموش شدن حریق در این شهرستان، خسارت بیشتر آتش سوزی ها را سطحی ذکر کرد. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،اکبر معتمدی حقی روز یکشنبه گفت: تمامی آتش سوزی های شب گذشته تا حدود ساعت هشت و نیم صبح امروز خاموش […]

    خسارت بیشتر آتش سوزی ها در لاهیجان سطحی بوده است
  • رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لاهیجان با اشاره به مهار و خاموش شدن حریق در این شهرستان، خسارت بیشتر آتش سوزی ها را سطحی ذکر کرد.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،اکبر معتمدی حقی روز یکشنبه گفت: تمامی آتش سوزی های شب گذشته تا حدود ساعت هشت و نیم صبح امروز خاموش شد ولی پس از آن، ۲ منطقه دیگر از جنگل های این شهرستان دچار حریق شد که توسط ماموران منابع طبیعی، آتش نشانان و دیگر نیروها مهار شدند.
    وی افزود: در مجموع ۱۱ نقطه از جنگل های طبیعی، باغ های چای، مناطق نهالکاری و درختان سوزنی برگ کاج در شهرستان لاهیجان به طور همزمان دچار آتش سوزی شدند که از نظر حجم، بی سابقه بوده است.
    معتمدی حقی علت این آتش سوزی ها را بی احتیاطی و گاهی نیز عمدی ذکر و اضافه کرد: ۸۵درصد این آتش سوزی ها سطحی، حدود ۱۲ درصد به تنه درختان و بقیه هم به تاج درختان خسارت زده است.
    وی خاطرنشان کرد: ۳۰ هکتار از این آتش سوزی ها ، غیر از باغ های چای بوده و به جنگل های کاج ۳۰ساله و نهالکاری های کوچک آسیب وارد کرد.
    وی از کشاورزان خواست از آتش زدن خار و خاشاک و ضایعات باغ های چای در زمان وزش باد گرم خودداری کنند و هرگونه آتش سوزی ها را گزارش دهند تا از گسترش آن، جلوگیری شود.
    حقی یادآور شد: شهرستان لاهیجان حدود ۱۲ هزار هکتار جنگل دارد که بخشی از این آتش سوزی ها در جنگل های سوستان در نزدیکی شهر لاهیجان، اتفاق افتاد و علت آن هم بی احتیاطی بوده است.
    سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لاهیجان نیز از شب گذشته اقدام به مهار آتش سوزی هایی در مناطق مختلف این شهرستان کرده؛ این آتش سوزی ها شامل آتش سوزی در مراتع حاشیه بام سبز ، روستاهای مراددهنده و سوستان، منطقه زاکله بر ، علفزارهای بیجاربنه و آتش سوزی یک انبار در روستای بیجار باغ بوده است/ایرنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=30268

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *