به گزارش گیل و دیلم ، فریبرز مرادی در گفت وگویی، استان گیلان را دارای بالغ بر ۱۱ هزار و ۲۰۰ کیلومتر طول راه دانست که با محاسبه راه های همسنگ به ۱۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر می رسد و اظهار کرد: ۹۲۷۵ کیلومتر از طول این راه ها، روستایی است.
وی طول و تراکم راه های استان گیلان را بسیار زیاد دانست و افزود: با توجه به پیوستگی شهرها و روستاها در گیلان، با یک کلانشهر مواجه هستیم و طول راه های یک شهرستان ما با یک استان کشور برابری می کند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گردشگرپذیری را موجب کاهش عمر آسفالت راه های استان دانست و تاکید کرد: بارش های هزار میلی متری در گیلان نیز وضعیت راه ها را تحت تاثیر قرار می دهد؛ همچنین با بارش برف مواجه هستیم و در همین هفته اخیر در برخی از محورهای گیلان، بیش از دو متر برف بارید.
مرادی آب و رطوبت را یکی از عوامل تخریب آسفالت دانست و اضافه کرد: در نیمه دوم سال به دلیل شرایط آب و هوایی، امکان آسفالت وجود ندارد و لذا اقدام به لکه گیری راه ها و سپس روکش آنها می کنیم.
وی با بیان اینکه به زودی روکش آسفالت با کیفیت محور رشت – قزوین را انجام می دهیم، یکی از دغدغه های کاربران جاده را سرعتکاه های غیر استاندارد دانست و بیان کرد: هیچ سرعتکاهی بدون مجوز شورای ترافیک استان احداث نمی شود و لذا با تامین اعتبار، استانداردسازی، رنگ آمیزی و نصب تابلوی هشدار سرعتکاه های محورهای اصلی را در دستور کار داریم.
وی طول روشنایی های استان را ۳۰۰ کیلومتر دانست و خاطرنشان کرد: در ۱۰ ماهه امسال ۲۵ کیلومتر روشنایی اجرا کردیم و ۴۴ کیلومتر دیگر در دست اجرا داریم که شامل روشنایی طولی و نقطه ای است.
مرادی اعتبارات استانی سال ۱۴۰۳ را معادل ۷۰۰ میلیارد تومان و اعتبارات ملی را معادل ۱۲۰۰ میلیارد تومان دانست و یادآور شد: آسفالت راه های روستایی از محل اعتبارات استانی انجام می شود.
مدیرکل راهداری گیلان با بیان اینکه سال گذشته هفت نقطه پرتصادف را رفع کردیم، افزود: هدفگذاری امسال رفع ۹ نقطه بود که هفت نقطه رفع شده و دو نقطه در حال احداث داریم
دیدگاهتان را بنویسید