×

“خودکفایی و درآمد‌زایی” در حوزه گردشگری از اهداف اولویت‌دار در استان گیلان است

  • کد نوشته: 30826
  • ۱۳۹۷-۰۱-۲۷
  • 131 بازدید
  • ۰
  • استاندار گیلان گفت: دستیابی به گردشگری پایدار و گردشگری سبز از اهداف مهم و اولویت‌دار در استان گیلان است. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، مصطفی سالاری ظهر امروز در  نشست با سرمایه‌گذاران احداث مراکز خدمات بین راهی کوچک  استان گیلان در رشت اظهار داشت: شکل‌گیری مراکز گردشگری سبز و پایداری گردشگری در استان […]

    “خودکفایی و درآمد‌زایی” در حوزه گردشگری از اهداف اولویت‌دار در استان گیلان است
  • استاندار گیلان گفت: دستیابی به گردشگری پایدار و گردشگری سبز از اهداف مهم و اولویت‌دار در استان گیلان است.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، مصطفی سالاری ظهر امروز در  نشست با سرمایه‌گذاران احداث مراکز خدمات بین راهی کوچک  استان گیلان در رشت اظهار داشت: شکل‌گیری مراکز گردشگری سبز و پایداری گردشگری در استان گیلان یک ضرورت است.

    استاندار گیلان با اشاره به اینکه ارائه خدمات رفاهی مطلوب به گردشگران در محورهای اصلی و فرعی ب‌ صورت یکپارچه، از جمله اهداف شکل‌گیری مراکز خدمات بین راهی کوچک در استان گیلان است گفت: ظرفیت‌های گردشگری از عوامل عمده توسعه پایدار در استان گیلان است.

     سالاری خاطرنشان کرد: مراکز خدمات رفاهی کوچک بین راهی در مساحت‌های کوچک، موظف به ارائه خدماتی چون سوختگیری، شستشوی خودرو، سرویس بهداشتی و برپایی غرفه‌هایی نظیر فروش محصولات محلی و صنایع دستی به گردشگران در سراسر جاده‌های بین شهری و روستایی هستند.  

    نماینده عالی دولت در استان گیلان با تاکید بر اینکه ایجاد این مراکز علاوه بر ارائه خدمات به گردشگران موجب رونق اقتصادی برای استان می‌شود بیان کرد: طبق بررسی‌های نخست، احداث این مراکز در محورهای اصلی با فاصله ۶ الی ۷ کیلومتری از جادهجاده  می‌گیرد.

    استاندار گیلان با بیان اینکه ساخت مراکز مذکور در جاده‌های فرعی و روستایی با فاصله بیشتری از جاده ساخته و تجهیز می‌شود تصریح کرد: سیمای ظاهری و منظر مراکز رفاهی بین‌راهی کوچک باید متناسب با معماری  بومی و سنتی استان گیلان باشد.

    سالاری با تاکید بر اینکه خودکفایی و درآمد‌زایی در این مراکز از مهم‌ترین عوامل پایداری و فعالیت مداوم این مراکز در استان گیلان است بیان کرد: دستیابی به گردشگری پایدار و گردشگری سبز از اهداف مهم و اولویت‌دار در استان گیلان است.

    وی با اشاره به اینکه اقدامات سازمان نظام مهندسی جهت ارائه طرح‌های متناسب برای احداث این مراکز خدماتی باید مطلوب باشد گفت: با طراحی معماران متخصص گیلانی باید در راستای توسعه گردشگری شاهد احداث مراکز خدماتی زیبا و سازگار با معماری بومی و محلی در استان گیلان بود.  

    استاندار گیلان با بیان اینکه بهتر است این مراکز به صورت زنجیره‌ای در استان گیلان مدیریت شود خاطرنشان کرد: در ایجاد مراکز بین راهی و مدیریت صحیح و زنجیره‌ای آن در استان گیلان باید از ظرفیت شرکت‌های سرمایه‌گذاری بهره برد

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=30826

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *