×

خوشه های برنج در لاهیجان به بار نشست

  • کد نوشته: 33012
  • ۱۳۹۷-۰۴-۰۳
  • 112 بازدید
  • ۰
  • مدیر جهاد کشاورزی لاهیجان از به بار نشستن اولین خوشه های برنج در اراضی شالیکاری این شهرستان خبر داد. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم،جلال ملاجعفری روز یکشنبه گفت: اولین خوشه های برنج از نوع هاشمی در مزرعه یک هکتاری کشاورزی به نام آقاجانی در روستای شکاکم به دانه رسیده و این کشاورز، ۲۲ […]

    خوشه های برنج در لاهیجان به بار نشست
  • مدیر جهاد کشاورزی لاهیجان از به بار نشستن اولین خوشه های برنج در اراضی شالیکاری این شهرستان خبر داد.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم،جلال ملاجعفری روز یکشنبه گفت: اولین خوشه های برنج از نوع هاشمی در مزرعه یک هکتاری کشاورزی به نام آقاجانی در روستای شکاکم به دانه رسیده و این کشاورز، ۲۲ فروردین ماه سال جاری اقدام به نشاکاری کرده بود.
    وی خاطرنشان کرد: امسال وضعیت آبیاری و شرایط جوی منطقه برای رشد برنج مطلوب است و برنج در شالیزارهای لاهیجان رویش خوبی دارد و پیش بینی می کنیم که شالیکاران محصول خوبی برداشت کنند. 
    به گفته ملاجعفری، امسال هشت هزار و یکصد هکتار از ۲۳ هزار و ۸۱۶ هکتار اراضی شالیزاری لاهیجان با ماشین نشاکاری شده که این مقدار طی سال گذشته چهار هزار و ۹۰۰هکتار بود.
    وی با اشاره به اینکه امسال حدود یکصد تن بذر اصلاح شده بین شالیکاران لاهیجان توزیع شده، گفت: انواع رقم های محلی هاشمی ، علی کاظمی ، جمشیدجو ، حسن سرا و گیلانه محصول برنج شهرستان لاهیجان را تشکیل می دهند.
    حدود ۲۲ هزار هکتار از اراضی شالیزاری لاهیجان از طریق شبکه های آبیاری سد سفیدرود و به صورت تلفیقی (آب بندان ها) استفاده می کنند. سالانه در این شهرستان بیش از یکصد هزار تن شلتوک و نزدیک به ۷۰ هزار تن برنج سفید تولید می شود و حدود ۲۸ هزار خانوار بهره بردار در لاهیجان در بخش شالیکاری اشتغال دارند.
    شهرستان لاهیجان با ۲ بخش مرکزی و رودبنه در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است/ایرنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=33012

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *