×

دبیر ستاد انتخابات گیلان :‌ ۶ گیلانی برای نمایندگی مجلس خبرگان داوطلب شدند + اسامی

  • کد نوشته: 94514
  • ۱۴۰۲-۰۸-۱۷
  • 210 بازدید
  • ۰
  • دبیر ستاد انتخابات گیلان با بیان اینکه نام‌نویسی از داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در گیلان از ۱۴ آبان آغاز شده و تا ۲۰ این ماه ادامه دارد، گفت: تاکنون ۶ نفر از گیلان برای نمایندگی مردم در مجلس خبرگان رهبری داوطلب شدند. به گزارش گیل و دیلم ، جواد شفیعی‌ثابت در گفتگو با خبرنگاران […]

    دبیر ستاد انتخابات گیلان :‌ ۶ گیلانی برای نمایندگی مجلس خبرگان داوطلب شدند + اسامی
  • دبیر ستاد انتخابات گیلان با بیان اینکه نام‌نویسی از داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در گیلان از ۱۴ آبان آغاز شده و تا ۲۰ این ماه ادامه دارد، گفت: تاکنون ۶ نفر از گیلان برای نمایندگی مردم در مجلس خبرگان رهبری داوطلب شدند.

    به گزارش گیل و دیلم ، جواد شفیعی‌ثابت در گفتگو با خبرنگاران با به اشاره ثبت‌نام داوطلب‌های مجلس خبرگان رهبری در گیلان هم‌زمان با سراسر کشور اظهار کرد: داوطلبان هنگام ثبت‌نام باید دارای شرایطی اعم از تابعیت جمهوری اسلامی ایران و حداقل سن ۴۰ سال تمام را داشته باشند.

    وی دارابودن توانایی لازم برای انجام وظایف مربوط به نمایندگی مجلس خبرگان، عدالت و اشتهار به دیانت از دیگر شروط داوطلبان مجلس خبرگان رهبری داست، ادامه داد: وثوق، شایستگی و سلامت اخلاقی و اقتصادی، داشتن بینش مناسب سیاسی – اجتماعی و آشنایی لازم با مسائل روز از دیگر شرایط داوطلب‌های نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد.

    دبیر ستاد انتخابات گیلان با بیان اینکه تعهد به انقلاب اسلامی، نظام جمهوری اسلامی ایران، التزام به قانون اساسی و ولایت مطلقه فقیه، نداشتن سوابق سوء سیاسی و اجتماعی به تشخیص مراجع قانونی و رسمی نظام جمهوری اسلامی ایران، اجتهاد در حدی که قدرت استنباط بعض مسائل فقهی را داشته باشد و بتواند؛ ولی‌فقیه واجد شرایط رهبری را تشخیص دهد از دیگر شرایط داوطلبان است.

    شفیعی ثابت با بیان اینکه تاکنون ۶ نفر در استان داوطلب نمایندگی انتخابات خبرگان رهبری شده‌اند، گفت: نام‌نویسی از داوطلبان در گیلان از ۱۴ آبان آغاز شده و تا ۲۰ این ماه به‌صورت حضوری انجام می‌شود.

    گفتنی است حجت‌الاسلام علی کاظمی، آیت‌الله سید علی حسینی اشکوری و آیت‌الله رضا رمضانی (هر دو از نمایندگان کنونی خبرگان رهبری)، عزیزالله فهیمی و حجت‌الاسلام محمدحسین علیزاده و محمد نجفی رندی از داوطلبان خبرگان رهبری در استان گیلان هستند که تاکنون برای نام‌نویسی اقدام کردند.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=94514

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *