×

در حمایت از کالاهای ایرانی: نمایشگاه کاریکاتور درموزه کاشف السلطنه لاهیجان گشایش یافت

  • کد نوشته: 39997
  • ۱۳۹۷-۰۹-۲۵
  • 81 بازدید
  • ۰
  • نمایشگاه کاریکاتور آثاری از هنرمندان سراسر کشور در حمایت از کالاهای ایرانی در موزه کاشف السلطنه لاهیجان افتتاح شد . به گزارش گیل و دیلم ،مدیر موزه تاریخ چای ایران (آرامگاه کاشف السلطنه) روز یکشنبه با اشاره به اینکه این نمایشگاه شامل ۹۶ اثر از آثار هنرمندان کشوری است گفت:این آثار قبلا در حوزه هنری […]

    در حمایت از کالاهای ایرانی: نمایشگاه کاریکاتور درموزه کاشف السلطنه لاهیجان گشایش یافت
  • نمایشگاه کاریکاتور آثاری از هنرمندان سراسر کشور در حمایت از کالاهای ایرانی در موزه کاشف السلطنه لاهیجان افتتاح شد .

    به گزارش گیل و دیلم ،مدیر موزه تاریخ چای ایران (آرامگاه کاشف السلطنه) روز یکشنبه با اشاره به اینکه این نمایشگاه شامل ۹۶ اثر از آثار هنرمندان کشوری است گفت:این آثار قبلا در حوزه هنری تهران به نمایش گذاشته شده بود که از بیست و چهارم آذر تا سوم دی ماه در موزه تاریخ چای ایران (آرامگاه کاشف السلطنه واقع در لاهیجان ) هر روز از ساعت ۹صبح تا ۱۶عصر به روی علاقه مندان گشوده است.
    حسین عابد چافی اظهار داشت: هدف از این نمایشگاه آشنا کردن دانش آموزان ، دانشجویان و اقشار مختلف مردم علاوه بر زبان کاریکاتور و توجه به کالاهای ایرانی ، توجه به کاشف السلطنه پدر چای ایران و میراث بجا مانده او است.
    وی یکی دیگر از اهداف این نمایشگاه را فرهنگ سازی در زمینه اقتصاد مقاومتی و اهمیت به کالای تولیدی تولیدکنندگان داخلی و هدایت افکار عمومی به این سمت دانست.
    وی افزود: نمایشگاه نگاره های چوبی ، نمایشگاه نشان و مدال ، نمایشگاه صنایع دستی و یادبود کاشف السلطنه از جمله نمایشگاه ها و برنامه های برگزار شده امسال در موزه چای ایران در لاهیجان بود.
    آرامگاه کاشف السلطنه در سال ۱۳۳۵ توسط انجمن ملی مفاخر کشور ساخته شد و در سال ۱۳۷۰ در اختیار سازمان میراث فرهنگی کشور قرار گرفت و تا سه سال بعد به عنوان بخش اداری اداره کل میراث فرهنگی محسوب می شد اما در سال ۱۳۷۵ طی تفاهم نامه ای بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان گنجینه تاریخ چای ایران، مرمت و بازسازی و به عنوان اولین گنجینه چای ایران افتتاح شد .
    در این مقبره اسناد مربوط به چای و چایکاری که در گیلان رواج دارد، در معرض دید عموم گذاشته شده و بیش از ۳۰۰ قلم از اشیای موجود در موزه ایران باستان و گنجینه رشت به این موزه انتقال یافته است و بخش کوچکی از این اشیا نیز اهدای مردم محسوب می شود.
    از نظر کارشناسان معماری مقبره کاشف السلطنه بنایی منحصربفرد در ایران به شمار می رود و تنها موزه چای ایران نیز محسوب می شود.
    لاهیجان در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=39997

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *