×

در منطقه آزاد انزلی برگزار شد؛ شانزدهمین جشنواره ملی زیبایی اسب کاسپین

  • کد نوشته: 20617
  • ۱۳۹۶-۰۶-۱۲
  • 50 بازدید
  • ۰
  • شانزدهمین جشنواره ملی زیبایی اسب کاسپین در باشگاه سوارکاری تکتاز منطقه آزادانزلی برگزار شد که در این جشنواره ۵۶ اسب کاسپین به نمایش گذاشته شدند. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» شانزدهمین جشنواره ملی زیبایی اسب کاسپین و اولین حراج اسب های ترکمن و کاسپین در ایران با حضور شرکت کنندگانی از پنج استان و […]

    در منطقه آزاد انزلی برگزار شد؛  شانزدهمین جشنواره ملی زیبایی اسب کاسپین
  • شانزدهمین جشنواره ملی زیبایی اسب کاسپین در باشگاه سوارکاری تکتاز منطقه آزادانزلی برگزار شد که در این جشنواره ۵۶ اسب کاسپین به نمایش گذاشته شدند.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» شانزدهمین جشنواره ملی زیبایی اسب کاسپین و اولین حراج اسب های ترکمن و کاسپین در ایران با حضور شرکت کنندگانی از پنج استان و با حضور معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد انزلی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان، مالکان اسب های کاسپین و رئیس مرکز اصلاح نژاد وزارت جهاد کشاورزی با جلوه گری اسب های منتخب در باشگاه تکتاز منطقه آزادانزلی برگزار شد.

    رئیس انجمن اسب ایران در برگزاری این جشنواره گفت: در این جشنواره ۵۶ اسب کاسپین از استاهای گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و قزوین در ۹ رده سنی در مرکز اصلاح نژاد و تولید اسب کاسپین باشگاه سوارکاری تکتاز منطقه آزاد انزلی به نمایش گذاشته شدند.

    هوشنگ افشاری افزود: اسب کاسپین که جثه ای کوچک و قدرتی همچون دیگر اسب ها دارد قدیمی ترین اسب جهان است که باید در راستای حفظ، تولید و تکثیر آن تلاش کنیم.

    در این مراسم همچنین از هادی ساعی نابغه تکواندوی جهان و پرافتخارترین ورزشکار المپیکی ایران به عنوان مالک باشگاه و پرورش دهنده نمونه اسب کاسپین، دکتر محمد تقی ابراهیم پور نویسنده، محقق و متخصص در زمینه اسب و سوارکاری، دکتر عبدالجلال قیادی پرورش دهنده نمونه اسب اصیل ترکمن و بابک شکی دبیر انجمن صنفی پرورش دهندگان و تولیدکنندگان اسب کشور تقدیر و تشکر شد.

    گفتنی است؛ در کنار این جشنواره برای نخستین بار در گیلان بازار حراج اسب های ترکمن و کاسپین نیز برگزار شد/ایسنا

    برچسب ها

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=20617

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *