×

دستگاه‌های اجرایی از خرید چای ایرانی خودداری می‌کنند

  • کد نوشته: 35419
  • ۱۳۹۷-۰۶-۰۱
  • 201 بازدید
  • ۰
  • رئیس سازمان چای کشور با اشاره به خودداری دستگاه‌ها از خرید چای داخلی گفت:‌ اکثر سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور در این مورد بر اساس دستورالعمل‌های صادر شده عمل نمی‌کنند.  به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم حبیب جهانساز صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با وجود تمام مکاتباتی که توسط سازمان چای کشور انجام […]

    دستگاه‌های اجرایی از خرید چای ایرانی خودداری می‌کنند
  • رئیس سازمان چای کشور با اشاره به خودداری دستگاه‌ها از خرید چای داخلی گفت:‌ اکثر سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور در این مورد بر اساس دستورالعمل‌های صادر شده عمل نمی‌کنند. 

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم حبیب جهانساز صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با وجود تمام مکاتباتی که توسط سازمان چای کشور انجام شد هنوز‌ بسیاری از سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور از خرید چای داخلی خودداری کرده و بر اساس دستورالعمل‌های صادر شده عمل نمی‌کنند.

    رئیس سازمان چای کشور به نامه وزیر جهاد کشاورزی و معاون اول رئیس جمهور به دستگاه‌ها در مورد لزوم حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و افزود:‌ بر اساس این دستورالعمل سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی از خرید کالایی که مشابه آن در داخل کشور تولید می‌شود منع شده‌اند.

    جهانساز لزوم تحقق بیانات روشن مقام معظم رهبری و حمایت از کالای ایرانی را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد:‌ از ابتدای امسال مکاتبات بسیاری از سوی سازمان چای با سازمان‌ها برای خرید چای داخلی انجام شد اما تنها دو مجموعه سپاه پاسداران و کمیته امداد داوطلبانه اقدام به این کار کردند.

    وی عدم همکاری دستگاه‌های اجرایی و خرید چای داخلی را مورد انتقاد قرار داد و تصریح کرد:‌ در سالی که توسط مقام معظم رهبری مزین به شعار حمایت از کالای ایرانی شده است تمام دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها باید برای تحقق هر چه بهتر و بیشتر این شعار تلاش کنند.

    جهانساز ارزش ریالی برگ سبز خریداری شده از کشاورزان چایکار شمالی را نیز ۱۷۶ میلیارد تومان اعلام کرد و ابراز داشت:‌ در حال حاضر ۶۶.۲ درصد مطالبات چایکاران یعنی چیزی حدود ۱۱۷ میلیارد تومان آن توسط سازمان چای کشور پرداخت و به حساب کشاورزان واریز شده است.

    رئیس سازمان چای کشور قدالسهم مربوط دولت را حدود ۱۰۲ میلیارد تومان اعلام کرد و بیان داشت:‌ دولت تاکنون حدود ۶۸ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران را به حسابشان واریز کرده و کارخانجات نیز از ۷۴ میلیارد تومان حدود ۴۸ میلیارد تومان از قدالسهم خود را پرداخت کرده‌اند.

    جهانساز پرداخت تسهیلات به فعالان حوزه صنعت چای را یکی از راهبردهای سازمان چای کشور اعلام کرد و اظهار داشت:‌ در سال گذشته برای کمک به چایکاران و بهزراعی باغات،‌ کارخانجات چایسازی و جهت اجرای طرح مکانیزاسیون حدود ۷۱ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد.

    وی از بهزراعی حدود ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات چای کشور در سنوات گذشته خبر داد و عنوان کرد:‌ سازمان چای کشور به کمک صندوق حمایت از توسعه صنعت چای از محل منابع موجود هر ساله مبالغی را برای احیاء و نگهداری باغات چای به کشاورزان اختصاص می‌دهد.

    رئیس سازمان چای کشور با اعلام این خبر که ۴۶ هزار چایکار شمالی سهامدار و عضو صندوق حمایت از توسعه صنعت چای هستند گفت:‌ ۷۰ درصد سهام صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور متعلق به چایکاران،‌ ۲۵ درصد مربوط به کارخانه‌داران و ۵ درصد آن نیز متعلق به بازا است.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=35419

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *