×

دستگیری شکارچی متخلف در تالش

  • کد نوشته: 51641
  • ۱۳۹۸-۰۸-۱۵
  • 70 بازدید
  • ۰
  • رئیس اداره حفاظت محیط زیست تالش از دستگیری یک شکارچی به علت شکار سهره در خارج از روز تعیین شده برای صید این پرنده، خبر داد. به گزارش گیل و دیلم ،عارف شادکام روز چهارشنبه اظهار کرد: این صیاد بر خلاف پروانه صادره، در روز غیر مجاز در حال صید سهره در ساحل حجت محله لیسار […]

    دستگیری شکارچی متخلف در تالش
  • رئیس اداره حفاظت محیط زیست تالش از دستگیری یک شکارچی به علت شکار سهره در خارج از روز تعیین شده برای صید این پرنده، خبر داد.

    به گزارش گیل و دیلم ،عارف شادکام روز چهارشنبه اظهار کرد: این صیاد بر خلاف پروانه صادره، در روز غیر مجاز در حال صید سهره در ساحل حجت محله لیسار بود و توسط ماموران پاسگاه محیط بانی جوکندان تالش دستگیر و به دادگاه معرفی شد.

    وی ادامه داد: از این صیاد، ۱۰ قطعه سهره که سه قطعه آن تلف شده بود، کشف و به رهاسازی هفت قطعه زنده در طبیعت محل اقدام شد.

    وی افزود: بر اساس پروانه های صادره برای شکارچیان مجاز، روزهای سه شنبه ،چهارشنبه و پنچ شنبه برای شکار سهره تعیین شده و شکار در سایر ایام هفته ممنوع و جرم است.

    رئیس اداره حفاظت محیط زیست تالش گفت: منطقه حفاطت شده لیسار این شهرستان ۳۲ هزار هکتار مساحت دارد و این اداره در صیانت از محدوده های تحت حفاظت، مطابق قانون عمل می کند.

    سهره انواع مختلفی نظیر طلایی، سر سیاه ، زاغ ، دورگ ، چانه سفید ، ابلق و اصیل دارد و گونه معمولی آن ۱۴ سانتیمتر طول و رنگ‌آمیزی زیبا دارد و به واسطه رنگ ها در پرواز به خوبی دیده و شناخته می‌شود.

    شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و اراضی جنگلی، کوهستانی و جلگه ای در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=51641

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *