×

کارشناس سازمان هواشناسی گیلان خبر داد:
دمای هوا در گیلان ۱۰ درجه افزایش می‌یابد

  • کد نوشته: 106936
  • ۱۴۰۳-۰۷-۱۵
  • 3 بازدید
  • ۰
  • وضعیت جوی گیلان پس از چند روز فعالیت سامانه بارشی از امروز (یکشنبه) آرام شد و هوای استان تا چهارشنبه هفته جاری غالبا پایدار و دما نیز تا ۱۰ درجه افزایش می‌یابد....
    دمای هوا در گیلان ۱۰ درجه افزایش می‌یابد
  • به گزارش گیل و دیلم ، کارشناس هواشناسی گیلان روز یکشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: نقشه‌های هواشناسی نشانگر جوی غالبا پایدار و آرام در استان تا چهارشنبه پیش رو است و دمای هوا نیز در این مدت به تدریج پنج تا ۱۰ درجه افزایش می‌یابد و این افزایش دما در ارتفاعات به دلیل بروز جریانات جنوبی محسوس‌تر است.

    سمانه نگاه اظهار کرد: به تدریج از امروز با برقراری جوی غالبا پایدار، آسمانی صاف تا قسمتی ابری، روند افزایش نسبی دما، گاهی ورزش باد جنوبی در برخی مناطق موقتی شدید و احتمال مه تا چهارشنبه هفته جاری پیش‌بینی شده‌است.

    وی بیان کرد: همچنین در این مدت گاهی با شکل‌گیری ناپایداری‌های موقتی؛ افزایش ابر، رگبار و رعد و برق پراکنده در گیلان مورد انتظار است البته ناپایدارهای‌ها جدی و قابل توجه نیست.

    کارشناس هواشناسی گیلان با بیان اینکه دریا نیز در این مدت برای فعالیت‌های دریانوردی با احتیاط مناسب است اضافه کرد: جیرنده و ماسوله با هشت درجه سلسیوس کمترین و لوشان با ۲۶ درجه بیشترین دمای استان را در ۲۴ ساعت گذشته به خود اختصاص دادند و دمای فعلی رشت ۲۲ درجه و رطوبت ۷۰ درصد است.

    وی با اشاره به فعالیت سامانه ناپایدار جوی، کاهش تدریجی دما، مه‌آلودگی هوا، ورزش باد و بارندگی گاهی رگباری و شدید در گیلان طی روزهای گذشته اظهار کرد: بندرانزلی با ۳۸ و کیاشهر با ۲۷ میلیمتر در ۴۸ ساعت گذشته بیشترین بارندگی استان را به خود اختصاص دادند.

    نگاه بیان کرد: با نفوذ سامانه ناپایدار جوی و شمالی شدن جریانات از چهارشنبه هفته جاری در برخی ساعات بارندگی پیش بینی شده که جزئیات این وضعیت آب و هوایی طی روزهای آینده بر اساس آخرین الگوهای هواشناسی اطلاع رسانی خواهد شد.

    آسمان گیلان هم‌اینک صاف تا قسمتی ابری است.

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=106936

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *