×

 دوره آموزشی قصه‌گویی گیلکی در استان گیلان آغاز شد

  • کد نوشته: 31004
  • ۱۳۹۷-۰۲-۰۲
  • 100 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با بیان اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی قصه‌گویی گیلکی از سال گذشته در گیلان آغاز شده است گفت: ارتقای سطح آشنایی کتابدران با فرهنگ غنی گیلکی در استان گیلان دنبال می‌شود. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ، هادی نوری عصر امروز در دوره آموزشی  قصه‌گویی گیلکی با اشاره به اینکه […]

     دوره آموزشی قصه‌گویی گیلکی در استان گیلان آغاز شد
  • مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با بیان اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی قصه‌گویی گیلکی از سال گذشته در گیلان آغاز شده است گفت: ارتقای سطح آشنایی کتابدران با فرهنگ غنی گیلکی در استان گیلان دنبال می‌شود.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ، هادی نوری عصر امروز در دوره آموزشی  قصه‌گویی گیلکی با اشاره به اینکه ترویج و احیاء فرهنگ بومی و محلی در استان گیلان از سوی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان دنبال می‌شود اظهار داشت: برگزاری دوره‌های آموزشی قصه‌گویی گیلکی از سال گذشته در گیلان آغاز شده است.

    مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با بیان اینکه برگزاری این دوره‌های آموزشی یک روزه در راستای ترویج فرهنگ بومی و محلی در رشت ادامه دارد خاطرنشان کرد: جنبه‌های مختلف قصه‌ها و متل‌های گیلکی در این دوره‌ها مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

    وی با تاکید بر اینکه اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با هدف پاسداشت و ارتقاء فرهنگ بومی، محلی و آشنایی کتابداران استان گیلان با فرهنگ غنی گیلانی اقدام به برگزاری این دوره‌های آموزش می‌کند افزود: ارتقاء سطح آشنایی کتابدران با فرهنگ غنی گیلکی در استان گیلان دنبال می‌شود.

    نویسنده و آهنگساز مطرح گیلانی نیز در این نشست با بیان اینکه قصه‌های گیلکی دارای منزلت و جایگاه بسیار والایی در فرهنگ سرزمینی ایران است تصریح کرد: حفظ و حراست از قصه‌های بومی و محلی استان گیلان به دست پدران و مادران گیلانی و از طریق نقل سینه به سینه امکان‌پذیر است.

     ناصر وحدتی با تاکید بر اینکه قصه‌ تنهاترین ابزار برای انتقال فرهنگ‌های بومی اصیل در گذشته و حال حاضر است خاطرنشان کرد: حفظ و پاسداشت از این میراث گرانبها بدون ایجاد تغییر در محتوای آن یک ضرورت بزرگ در جامعه امروز است/ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=31004

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *