×

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گیلان:
دولت حق بیمه‌ محصولات کشاورزی را کاهش دهد

  • کد نوشته: 106397
  • ۱۴۰۳-۰۶-۳۰
  • 4 بازدید
  • ۰
  • معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گیلان با بیان اینکه افزون بر ۴۳ هزار کشاورز در استان طی سال زراعی جاری محصولات کشاورزی خود را بیمه کردند، گفت: نیاز است تا دولت حق بیمه محصولات کشاورزی را کاهش داده و تعهدات واقعی‌تر شود ضمن اینکه اعتبارات برای پرداخت غرامت بهنگام در اختیار صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار گیرد....
    دولت حق بیمه‌ محصولات کشاورزی را کاهش دهد
  • به گزارش گیل و دیلم ، پیمان عبداللهی‌فر با بیان اینکه افزون بر ۴۳ هزار کشاورز در استان طی سال زراعی جاری (مهر پارسال) تاکنون محصولات کشاورزی خود را اعم از زراعی، دامی، باغی، شیلاتی و زنبورعسل بیمه کردند، اظهار کرد: خرید بیمه‌نامه برای محصولات دامی، شیلاتی و زنبورعسل تا ۳۱ شهریورماه ادامه دارد و برای سایر محصولات به پایان رسیده است.

    وی با بیان اینکه شالی‌کاران بیشترین بیمه‌گذاری محصولات کشاورزی را به خود اختصاص دادند، اضافه کرد: ۲۳ هزار و ۴۵۰ نفر از شالی‌کاران گیلان در سال زراعی جاری افزون بر ۱۹ هزار هکتار از اراضی زیر کشت خود را بیمه کردند.

    معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گیلان با اشاره به کاهش بیمه‌گذاری محصولات کشاورزی در گیلان در سال زراعی جاری نسبت به سال زراعی ماقبل، بیان کرد: سال زراعی قبل در مجموع ۵۴ هزار کشاورز در استان بیمه‌نامه خریداری کردند که از این تعداد ۳۲ هزار و ۴۵۰ نفر با ۲۷ هزار هکتار اراضی برنج‌کار بودند.

    عبداللهی‌فر اظهار کرد: افزایش حق بیمه، وضعیت اقتصادی کشاورزان و کشت برنج اولویت نخست آنان، پرداخت دیرهنگام غرامت و تعهدات کم بیمه‌ای از دلایل کاهش بیمه‌گذاران محصولات کشاورزی در گیلان در سال زراعی جاری نسبت به سال قبل آن است.

    معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گیلان بیان کرد: امروز نیاز است تا دولت حق بیمه محصولات کشاورزی را کاهش داده و تعهدات واقعی‌تر شود ضمن اینکه اعتبارات برای پرداخت غرامت بهنگام در اختیار صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار گیرد.

    وی در ادامه با اشاره به بارندگی‌های شدید امسال بهنگام کشت و کار محصول و خسارت به شالیزارها، اضافه کرد: در فروردین و اردیبهشت‌ماه باران و سرما به خزانه نشاء خسارت وارد کرد و به این ترتیب زارعت برنج به تعویق افتاد ضمن اینکه بارندگی‌های شدید در تابستان نیز به شالیزارها خسارت وارد کرد.

    معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گیلان، اظهار کرد: برآورد میدانی از خسارت‌های انجام شده و بررسی زیان وارده به شالیزارها در مرحله نهایی قرار دارد و با دریافت اعتبار غرامت‌ها انجام می‌شود.

    بر اساس آخرین آمارها، گیلان دارای ۳۱۴ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است و ۳۱۷ هزار نفر از مردم استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت‌اند؛ برنج، چای، زیتون، پیله ابریشم، بادام‌زمینی، زیتون، فندق و مرکبات عمده‌ترین محصولات کشاورزی استان به شمار می‌رود.

    گیلان بزرگ‌ترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور است که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه نخست را از لحاظ سطح زیر کشت و رتبه دوم تولید برنج به خود اختصاص داده است، شهرستان‌های رشت و صومعه‌سرا بیشترین سهم را از مساحت اراضی شالیکاری گیلان در اختیار دارند

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=106397

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *