×

دکتر محمدپور خبر داد: اقدامات زیست محیطی مسئولین استان گیلان/شناگاه های پاک و آلوده دریای خزر

  • کد نوشته: 18706
  • ۱۳۹۶-۰۵-۰۶
  • 91 بازدید
  • ۰
  • دکترمحمدپور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان از اقدامات زیست محیطی مسئولین استان و شناگاههای پاک و آلوده در دریای خزر خبر داد. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» قربانعلی محمدپور گفت: مسئولین استان گیلان با نگاه ویژه در حوزه محیط زیست برنامه های بسیار مهم و قدم های محکمی در رفع مشکلات زیست […]

    دکتر محمدپور خبر داد: اقدامات زیست محیطی مسئولین استان گیلان/شناگاه های پاک و آلوده دریای خزر
  • دکترمحمدپور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان از اقدامات زیست محیطی مسئولین استان و شناگاههای پاک و آلوده در دریای خزر خبر داد.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» قربانعلی محمدپور گفت: مسئولین استان گیلان با نگاه ویژه در حوزه محیط زیست برنامه های بسیار مهم و قدم های محکمی در رفع مشکلات زیست محیطی استان برداشتند که پروژه تالاب انزلی یکی از برنامه های موفق در بحث زیست محیطی است.

    وی افزود: باید استفاده خردمندانه از توان اقتصادی و زیست محیطی دریای خزر داشته باشیم گفت: یکی از برنامه های اساسی مسئولین دولتی در استان بحث رونق اشتغال و استفاده از توانمندی و پتاسیل دریا در این حوزه است.

    دکترمحمدپور در ادامه از پروژه پرورش ماهی در قفس با لحاظ نمودن ملاحاظات زیست محیطی نیز سخن گفت وافزود: از دیگر برنامه های مسئولین استانی ایجاد نشاط اجتماعی برای مردم و گردشگران است.

    مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گیلان همچنین اضافه کرد: برای ایجاد نشاط تلاش کردیم تا از پتاسیل ساحل و دریا استفاده بهنیه داشته باشیم.

    وی در ادامه گفت : در حوزه ۲۷۵ کیلومتری ساحلی که در استان گیلان قرار دارد نزدیک به ۱۰۰ مکان شناگاه و طرح تفریحی و تفرجی داریم که از این تعداد ۴۰ طرح برای سالم سازی دریا نظر گرفته شده است که از این میزان نیز در ۲۰ طرح شناگاهی استان پالایش صورت گرفته است.

    دکترمحمدپور به ساحل مروارید خزر نیز اشاره کرد و افزود: این مکان یکی از نقاط طرح سالم سازی است که از نظر زیست محیطی و بهداشتی به عنوان مکان مناسب برای شناگاه استان شناخته شده است و اولین مرکزی است که پرچم آبی که نشان از سالم بودن دریا برای شنا بوده را بدست اورده است.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=18706

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *