×

دیدار بیش از سه و نیم میلیون گردشگر از منطقه آزاد انزلی

  • کد نوشته: 49682
  • ۱۳۹۸-۰۶-۰۷
  • 188 بازدید
  • ۰
  • معاون فرهنگی اجتماعی گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: طی پنج ماه امسال محدوده تجاری  و گردشگری منطقه آزاد انزلی میزبان بیش از ۳ میلیون و ۶۰۲ هزار گردشگر بود. به گزارش گیل و دیلم به نقل از مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی ، مجید فاتحی اظهار داشت:این تعداد […]

    دیدار بیش از سه و نیم میلیون گردشگر از منطقه آزاد انزلی
  • معاون فرهنگی اجتماعی گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: طی پنج ماه امسال محدوده تجاری  و گردشگری منطقه آزاد انزلی میزبان بیش از ۳ میلیون و ۶۰۲ هزار گردشگر بود.

    به گزارش گیل و دیلم به نقل از مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی ، مجید فاتحی اظهار داشت:این تعداد در قیاس با حدود ۳ میلیون و ۱۷۴ هزار گردشگری که سال گذشته  این منطقه را برای دیدار انتخاب کردند، نشان دهنده افزایش ۱۳ درصدی در این شاخص گردشگری است .

    همچنین به گفته وی طی این مدت یکهزار و  ۴۳۹ گردشگر خارجی در این منطقه حضور پیدا کردند که در برابر یکهزار و ۲۸۰  گردشگر خارجی مدت مشابه سال ۹۷، از رشد ۱۲ درصدی در جذب توریست از سوی منطقه آزاد انزلی خبر می دهد.

    جانشین  رییس ستاد سفر منطقه آزاد انزلی در خصوص دلایل استقبال گردشگران از این منطقه چنین توضیح داد سازمان منطقه آزاد انزلی در اعیاد فرخنده قربان و غدیر، از طریق برپایی برنامه های مفرح در سطح منطقه در قالب جشنواره تابستانه، اقدام به برگزاری دو جشنواره و همایش علمی، یک جشنوراه ورزشی، نمایشگاه صنایع دستی هنرمندان منطقه و استان، اجرای نمایش های آئینیِ گیلان و تئاتر خیابانی بهمراه برپایی کنسرت های موسیقی نمود؛ مجموعه برنامه هایی که تنوع رنگارنگی از خاطرات تصویری، صوتی و سوغات را برای گردشگران این منطقه فرآهم نمود و با استقبال قابل توجهی مواجه شد.

    فاتحی، برند سازی در حوزه های مختلف صنعت گردشگری با عنایت به ظرفیت ها و جایگاه استان در صنعت گردشگری کشور، در جهت ماندگاری بیشتر گردشگران ورودی به گیلان، درآمدزایی از گردشگر و تنوع بخشی به گردشگران ورودی به منطقه از اکوتوریست به گردشگران تجاری، بازرگانی، نمایشگاهی، ورزشی و موسیقی را مهمترین رویکرد سازمان بیان داشت.

    وی خاطرنشان کرد: در همین راستا سازمان منطقه آزاد انزلی ظرف پنج سال گذشته اقدام به ایجاد زیرساخت های متنوع گردشگری در سطح محدوده منطقه نموده که از مهمترین آنها می توان به اسکله مارینا(قایق ها و کشتی های تفریحی-گردشگری) مرکز تفریحات دریایی، مجموعه پارک ساحلی، مجموعه ورزش های ساحلی زنده یاد سیروس قایقران و بزرگترین آکواریوم کشور با سرمایه گذاری مستقیم خارجی و مرکز نمایشگاهی و همایش های منطقه آزاد انزلی اشاره کرد، امکاناتی که با رعایت استانداردهای جهانی طراحی و ساخته شده است.

    فاتحی اضافه کرد: از سوی دیگر سازمان منطقه آزاد انزلی با برگزاری جشنواره های مختلف فرهنگی، ورزشی و گردشگری، ارتقاء سطح خدمات و میزبانی نمایشگاه های مختلف با رویکرد حمایت از بخش خصوصی، فعالان اقتصادی و تولیدی منطقه و استان؛ زمان حضور گردشگران ورودی به این  منطقه را سرشار از لحظات مفرح و خاطره انگیز در کنار خانواده ها مبدل ساخته، موضوعی که این منطقه را به مرکز حضور و استقبال گردشگران شمال کشور و به ویژه استان گیلان تبدیل کرده است.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=49682

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *