×

دیدار گروه شاهنامه خوانی با فرماندار شهرستان لاهیجان به مناسبت روز جهانی کودک

  • کد نوشته: 37210
  • ۱۳۹۷-۰۷-۱۶
  • 216 بازدید
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ، اسلامی لاهیجان؛درابتدای این دیدار که صبح روز دوشنبه ١۶ مهر انجام شد ،نگار نادری ضمن خیرمقدم به حاضران و تشکر از فرماندار؛ روز جهانی کودک را به کودکان و نوجوانان حاضر در جمع تبریک گفت و ابراز خرسندی نمود از اینکه ایران نیز عضو کنوانسیون حقوق کودک […]

    دیدار گروه شاهنامه خوانی  با فرماندار شهرستان لاهیجان به مناسبت روز جهانی کودک
  • به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ، اسلامی لاهیجان؛درابتدای این دیدار که صبح روز دوشنبه ١۶ مهر انجام شد ،نگار نادری ضمن خیرمقدم به حاضران و تشکر از فرماندار؛ روز جهانی کودک را به کودکان و نوجوانان حاضر در جمع تبریک گفت و ابراز خرسندی نمود از اینکه ایران نیز عضو کنوانسیون حقوق کودک است.

    وی گفت : کودکان برای رشد نیاز به آرامش دارند این آرامش از خانواده و همچنین اجتماع باید برای کودکان فراهم شود .رشد کودکان در محیط مناسب منجر به رشد فکری، عاطفی و رفتاری آنان شده و مهارت اجتماعی را در آنان تقویت می کند گروه شاهنامه خوان لاهیجان از گروه های ارزشمند ادبی در شهر بوده و اعضای آن توانسته اند رویدادهای خوب ادبی را در شهر شکل دهند.

    در ادامه پروانه محسنی آزاد همسر بیژن نجدی که یکی از حاضرین در این دیدار بود کودکان را به ماندگاری تشویق کرد.وی گفت:نجدی زحمات زیادی برای نوشته های خود کشید و من در کنار ایشان شاگردی کردم چون نجدی زنده است پس من نیز زنده هستم . مایه خوشحالی است که کتاب «یوزپلنگانی که با من دویده اند» به چاپ سی و ششم رسیده است .

    وی در ادامه افزود: ما ساعت ها در مورد داستان با هم گفت و گو می کردیم و پس از مرگ نجدی دست نوشته های او را جمع آوری کرده و برای چاپ آنها اقدام کردم خانم محسنی آزاد گفت: من معلم کلاس اول ابتدایی بودم و بیژن نجدی برای من و بچه های کلاس شعرهای بسیاری سرود که تصمیم دارم آن شعرها را در یک مجموعه چاپ کنم .خیلی از شاگردانم را از شعرهایی که می خوانند می‌شناسم محسنی آزاد در پایان یک اثر از زنده یاد بیژن نجدی را به فرماندار تقدیم کرد.

    در ادامه امیرجانبازی فرماندار شهرستان لاهیجان در خصوص کودکان گفت: کودکان و نوجوان جزو اقشار خاص جامعه هستند که نیازمند توجه ویژه می باشند. لاهیجان شهر خاصی است چون عزیزانی چون شما را می پروراند از خدا می خواهم تا زمانی که هستم منشأ خیر باشم . وی در ادامه از خانم محسنی آزاد بابت اهداء کتاب «یوزپلنگانی که با من دویده اند» تشکر کرد و افزود: کودکان یوزپلنگان عرصه فرهنگ و هنر است که باید با هم بدوند و تنها نباشند .

    در ادامه فرماندار با تعریف داستان ،کودکان را تشویق نمود تا به هدف فکر کنند. وی خطاب به اعضای کودک و نوجوان گروه شاهنامه خوانی گفت:اگر هدف مورد توجه باشد می‌توان از سختی ها و دشواری ها رد شد ،آنان که سعی در دور زدن مشکلات دارند یا به هدف نمی رسند یا دیر می رسند بهتر است مطالعه خود را هدفمند کنید و در زندگی برنامه داشته باشید تا به جایگاه بالایی برسید. شما متعلق به خانواده و استان و ایران هستید کشور به داشتن شما کودکان افتخار می‌کند.

    در پایان این دیدار یک جلد شاهنامه نفیس توسط فرماندار به نیلوفر امیدی مدرس گروه شاهنامه خوانی « رد پای آسمان» اهدا شد و به همه کودکان هدایایی به مناسبت روز جهانی کودک تعلق گرفت.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=37210

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *