×

ذبیح نیکفر : مشاور رسانه ای من برخی محرومیت های اجتماعی را تحمل می کند | آقای نماینده ! حقوق اجتماعی را تعریف کنید

  • کد نوشته: 34922
  • ۱۳۹۷-۰۵-۲۱
  • 213 بازدید
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ، ذبیح الله نیکفر نماینده مردم شهرستان های لاهیجان و سیاهکل عصر امروز در نشست خبری مجمع نمایندگان گیلان در پاسخ به سوال یک خبرنگار مربوط به دلیل نداشتن مشاور رسانه‌ای اظهار داشت: عزیزی مشاور رسانه‌ای من شد و از ناحیه مسئولین محلی و دولتی شدیداً بایکوت شد […]

    ذبیح نیکفر : مشاور رسانه ای من برخی محرومیت های اجتماعی را تحمل می کند | آقای نماینده ! حقوق اجتماعی را تعریف کنید
  • به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ، ذبیح الله نیکفر نماینده مردم شهرستان های لاهیجان و سیاهکل عصر امروز در نشست خبری مجمع نمایندگان گیلان در پاسخ به سوال یک خبرنگار مربوط به دلیل نداشتن مشاور رسانه‌ای اظهار داشت: عزیزی مشاور رسانه‌ای من شد و از ناحیه مسئولین محلی و دولتی شدیداً بایکوت شد و مشکلاتی برای او فراهم آمد، در جلساتی که در شهرستان و استان برقرار می‌شود از ناحیه مسئولین محلی و استانی هیچ‌گاه دعوت نشد و بعضی از محرومیت‌های اجتماعی را دارد تحمل می‌کند.
    وی افزود: وقتی این را از نمایندگان می‌خواهید، شما رسانه‌ای بفرمایید که عزیزان دولتی هم مراعات کنند و بپذیرند که نمایندگان هم باید مشاور یا خبرنگار و اصحاب رسانه در کنارشان باشد.

    رسانه خبری با مردم گیلان ، در گزارش ویژه ای بررسی کرد :

    مشاور رسانه‌ای نیکفر کیست؟!

    این ادعاهای قابل‌تأمل نیکفر در شرایطی از سوی وی مطرح‌شده که هیچ خبری در رابطه با انتصاب مشاور رسانه‌ای او تاکنون رسانه‌ای نشده!

    درواقع کسی به‌طور دقیق نمی‌داند که مشاور رسانه‌ای ذبیح‌الله نیکفر چه کسی است! هرچند گمان زده می‌شود مشاور رسانه‌ای او ادمین مدعی یک کانال محلی مخالف دولت است که ید طولایی در انتقادات تخریب گونه علیه دولت و برخی از مسئولین دارد و همواره به دنبال مطرح کردن خود و به تمسخر گرفتن افراد مختلف است.

    البته نماینده لاهیجان در اطراف خود خبرنگار و خبرنگارنماهای بسیاری را می‌بیند که بسیاری از آن‌ها ابتدایی‌ترین اصول نگارش یک گزارش و یا خبر را نیز بلد نیستند! یک سایت نزدیک به او نیز با استفاده از سفارشات خاص با تضییع حقوق دیگران به‌صورت خارج از نوبت و بدون کمترین سابقه کاری مرتبط در کوتاه‌ترین زمان موفق به کسب مجوز شد!

    جالب‌توجه اینکه در بیشتر جلسات شهرستانی از خبرنگاران نزدیک به او دعوت به عمل می‌آید حتی در مراسم‌های تجلیلی که اخیراً نیز برگزار شد چند تن از خبرنگاران نزدیک به این نماینده مجلس و به احتمال زیاد مشاور رسانه‌ای او نیز تقدیر شدند! البته ناگفته نماند برخی از این عزیزان آنچنان درگیر گرفتن رپرتاژ و … هستند که وقت حضور در جلسات را نیز پیدا نمی‌کنند!

    همچنین بر اساس مشاهدات تقریباً بیشترین فاکتورهای رسانه‌ای به شهرداری و برخی ارگان‌ها نیز مربوط به این رسانه‌ها می‌باشد که جای بسی تأمل دارد!

    شایان ذکر است این ادعای قابل تامل نیکفر در حالی مطرح شده است که اخیرا سرپرست فرمانداری لاهیجان نیز در نشست خبری اعلام کرده بود: من چه در حوزهٔ مسئولیت قبلی و چه در مسئولیت فعلی بارها اعلام کرده‌ام که خبرنگاران می‌توانند در همهٔ جلسات به‌جز شورای تأمین حضورداشته باشند. من حتی در اتاقم جایگاهی برای خبرنگاران درست کرده‌ام. در جلسهٔ امروز هم با دید باز از خبرنگاران دعوت‌شده است.

    اما لازم است به نیکفر ، نماینده لاهیجان و سیاهکل متذکر شد ، بر اساس قانون ، تعریف حقوق اجتماعی مطابق ماده ۲۶ قانون مجازات جمهوری اسلامی ایران ، عناوین آن به شرح ذیل است .

    ماده ۲۶ ق ‌.م. ا

    الف- داوطلب شدن در انتخابات ریاست جمهوری، مجلس خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا

    ب- عضویت در شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام یا هیأت دولت و تصدی معاونت رئیس جمهور

    پ- تصدی ریاست قوه قضائیه، دادستانی کل کشور، ریاست دیوان عالی کشور و ریاست دیوان عدالت اداری

    ت- انتخاب شدن یا عضویت در انجمن‌ها، شوراها، احزاب و جمعیت‌ها به موجب قانون یا با رأی مردم

    ث- عضویت در هیأت‌های منصفه و امناء و شوراهای حل اختلاف

    ج- اشتغال به عنوان مدیر مسؤول یا سردبیر رسانه‌های گروهی

    چ- استخدام و یا اشتغال در کلیه دستگاه‌های حکومتی اعم از قوای سه گانه و سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به آنها، صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران، نیروهای مسلح و سایر نهادهای تحت نظر رهبری، شهرداری‌ها و مؤسسات مأمور به خدمات عمومی و دستگاه‌های مستلزم تصریح یا ذکر نام برای شمول قانون بر آنها

    ح- اشتغال به عنوان وکیل دادگستری و تصدی دفاتر ثبت اسناد رسمی و ازدواج و طلاق و دفتریاری

    خ- انتخاب شدن به سمت قیم، امین، متولی، ناظر یا متصدی موقوفات عام

    د- انتخاب شدن به سمت داوری یا کارشناسی در مراجع رسمی

    ذ- استفاده از نشان‌های دولتی و عناوین افتخاری

    ر- تأسیس، اداره یا عضویت در هیأت مدیره شرکت‌های دولتی، تعاونی و خصوصی یا ثبت نام تجارتی یا مؤسسه آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و علمی

    تبصره۱- مستخدمان دستگاه‌های حکومتی در صورت محرومیت از حقوق اجتماعی، خواه به عنوان مجازات اصلی و خواه مجازات تکمیلی یا تبعی، حسب مورد در مدت مقرر در حکم یا قانون، از خدمت منفصل می‌شوند.

    تبصره ۲- هرکس به عنوان مجازات تبعی از حقوق اجتماعی محروم گردد، پس از گذشت مواعد مقرر در ماده(۲۵) این قانون اعاده حیثیت میشود و آثار تبعی محکومیت وی زائل می‌گردد مگر در مورد بندهای(الف)، (ب) و (پ) این ماده که از حقوق مزبور به طور دائمی محروم می‌شود.

    نیکفر باید پاسخگو باشد ، محرومیت های اجتماعی مشاور رسانه ای ! مجهول اش در کدام دسته از این عناوین قرار گرفته و چرا تاکنون از وی نام نبرده است.
    هرچند این برای اولین مرتبه ای نیست که شاهد اتهام پراکنی به مجموعه حامیان دولت و مسئولین دولت تدبیر و امید از جانب برخی خواص بوده ایم !

    متاسفانه ذبیح نیکفر لیالستانی با گذشت ۳ سال از دوران نمایندگی اش و در آخرین ماه های منتهی به پایان خدمت ، با اظهارات عجیب و قابل تامل خود ، همچنان مردم حوزه انتخابیه اش را شگفت زده می کند.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=34922

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *