×

رئیس کل دادگستری استان گیلان تاکید کرد: تشکیل ستادهای پیشگیری از جرائم انتخاباتی در حوزه های قضایی گیلان

  • کد نوشته: 9001
  • ۱۳۹۵-۱۰-۱۸
  • 69 بازدید
  • ۰
  • رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به برگزاری انتخابات سال آینده، گفت: لازم است ستادهای پیشگیری از جرائم انتخاباتی در حوزه های قضایی استان تشکیل شود. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم احمد سیاوش پور در همایش فصلی روسای دادگستری ها و دادستان های استان، هدف از برگزاری همایش مذکور را ارزیابی عملکرد دادگستری ها در اجرای […]

    رئیس کل دادگستری استان گیلان تاکید کرد:  تشکیل ستادهای پیشگیری از جرائم انتخاباتی در حوزه های قضایی گیلان
  • رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به برگزاری انتخابات سال آینده، گفت: لازم است ستادهای پیشگیری از جرائم انتخاباتی در حوزه های قضایی استان تشکیل شود.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم احمد سیاوش پور در همایش فصلی روسای دادگستری ها و دادستان های استان، هدف از برگزاری همایش مذکور را ارزیابی عملکرد دادگستری ها در اجرای سیاست های کلان قوه قضاییه دانست و اظهار کرد: رسیدگی پرونده های قضایی در فضایی سالم و بی طرفانه از عوامل توسعه عدالت و امنیت در جامعه است.

    وی جرائمی مانند خشونت، برخورد و نزاع و ضرب و جرح را دارای فراوانی بالای در استان دانست و افزود: باید این سوال مطرح شود که چرا در استانی با پیشینه کهن در دینداری و اخلاق مداری و وجود اقلیم مناسب، چنین آماری وجود دارد؟

    این مقام ارشد قضایی بروز چنین مسائلی را در شان استان فرهنگی و مردم نجیب گیلان ندانست و خاطرنشان کرد: بسیاری از این ناهنجاری ها به دلیل پایین آمدن آستانه تحمل افراد می باشد.

    سیاوش پور با اشاره به شانیت قضایی و نظارتی دستگاه قضایی، تصریح کرد: قضات با توجه به حساسیت و دقت نظر خود، سهم مهمی در دوام و قوام نظام جمهوری اسلامی ایران دارند.

    رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به برگزاری انتخابات سال آینده، گفت: لازم است ستادهای پیشگیری از جرائم انتخاباتی در حوزه های قضایی استان تشکیل شود.

    رئیس شورای قضایی گیلان با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی مبرا از هرگونه مسائل حاشیه ای است، متذکر شد: شان قوه قضایی بالاتر از ورود به مسائل سیاسی و جناحی است.

    وی وظیفه قضات را رسیدگی به تخلفات قضایی دانست و یادآور شد: زمانی که اصول نظام و امنیت ملی کشور خدشه دار شود، قضات وظیفه دارند تا برای رفع آن از هیچ کوششی فروگزار ننمایند/ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=9001

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *