×

رئیس اداره تبلیغات اسلامی لاهیجان خبر داد: مداحان از بیان مسائل خرافی در عزاداری‌های حسینی خودداری کنند

  • کد نوشته: 22351
  • ۱۳۹۶-۰۷-۰۷
  • 72 بازدید
  • ۰
  • رئیس اداره تبلیغات اسلامی لاهیجان از مبلغات و مداحان خواست از بستن پیرایه‌ها و مسائل خرافی در عزاداری‌های حسینی خودداری و نسل جوان را با اهداف عاشورا و قیام امام حسین (ع) آشنا کنند. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» حجت‌الاسلام عباس صباحی گفت: با توجه به تقارن ماه محرم با بازگشایی مدارس و […]

    رئیس اداره تبلیغات اسلامی لاهیجان خبر داد:  مداحان از بیان مسائل خرافی در عزاداری‌های حسینی خودداری کنند
  • رئیس اداره تبلیغات اسلامی لاهیجان از مبلغات و مداحان خواست از بستن پیرایه‌ها و مسائل خرافی در عزاداری‌های حسینی خودداری و نسل جوان را با اهداف عاشورا و قیام امام حسین (ع) آشنا کنند.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» حجت‌الاسلام عباس صباحی گفت: با توجه به تقارن ماه محرم با بازگشایی مدارس و هفته دفاع مقدس در ماه محرم امسال اهداف و آرمان‌های امام حسین (ع) مورد توجه روحانیون قرار گیرد و باید به گونه‌ای عمل کرد که مراسم عزاداری حسینی همراه با شور و شعور باشد.

    وی از مبلغات و مداحان خواست از بستن پیرایه‌ها و مسائل خرافی در عزاداری‌های حسینی خودداری و نسل جوان را با اهداف عاشورا و قیام امام حسین (ع) آشنا کنند .

    این کارشناس دینی خاطرنشان کرد: تهدید نرم نوعی سلطه در ابعاد سه گانه حکومت، اقتصاد و فرهنگ است که از طریق استحاله الگوهای رفتاری در این حوزه‌ها ایجاد و نمادها و الگوهای نظام سلطه جایگزین آنها می‌‌شود.

    وی متذکر شد: روحانیون باید در منابر و در دهه محرم به این مسائل توجه داشته باشند زیرا دشمن می‌خواهد با جنگ نرم باعث دگرگونی هویت فرهنگی و الگوهای رفتاری در نظام سیاسی ‌شود و باید بپذیریم خسارت‌های جنگ فرهنگی بسیار بیشتر از جنگ نظامی است.

    حجت‌الاسلام عباس صباحی در پایان تاکید کرد: همه مسئولان نهادهای کشور وظیفه دارند همان گونه که تهدیدات نظامی و سیاسی دشمن را پاسخ دادند در این جبهه نیز با آمادگی کامل حضور یابند.

    وی در پایان از اعزام ۱۲۰مبلغ روحانی از حوزه‌های علمیه قم و طلاب بومی در ماه محرم به مناطق شهری و روستایی این شهرستان خبر داد.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=22351

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *