×

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سیاهکل خبر داد: برپایی نمایشگاه فرش با هنرمندی فرش‌بافان سیاهکلی در لاهیجان

  • کد نوشته: 16447
  • ۱۳۹۶-۰۳-۱۱
  • 53 بازدید
  • ۰
  • رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سیاهکل از برپایی نمایشگاه فرش با هنرمندی فرش‌بافان سیاهکلی درشهرستان لاهیجان خبر داد. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» محمدرضا قلی پور مبرهن با بیان اینکه نمایشگاه فرش لاهیجان با همکاری سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت- تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اتاق اصناف لاهیجان برگزارشده است […]

    رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سیاهکل خبر داد: برپایی نمایشگاه فرش با هنرمندی فرش‌بافان سیاهکلی در لاهیجان
  • رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سیاهکل از برپایی نمایشگاه فرش با هنرمندی فرش‌بافان سیاهکلی درشهرستان لاهیجان خبر داد.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» محمدرضا قلی پور مبرهن با بیان اینکه نمایشگاه فرش لاهیجان با همکاری سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت- تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اتاق اصناف لاهیجان برگزارشده است اظهار کرد: فرش‌بافان شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل، انواع فرش‌های دستباف در اندازه‌ها و رنگ‌های مختلف قالب و قالیچه، گلیم و تابلو فرش‌های مختلف را عرضه می‌دارند، فضای بسیار متنوع و رنگارنگ را در معرض دید مخاطبان قرار داده‌اند.

    وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه باهدف دستیابی به اهداف عالی حفظ اصالت فرش ایرانی، فرهنگ‌سازی و هدایت مخاطبان برگزارشده است افزود: در این نمایشگاه، حسن صفی فرش‌باف نمونه استانی به‌عنوان نماینده تولیدکنندگان فرش دستباف شهرستان سیاهکل با ارائه حدود ۵۰۰ اثر انواع تابلو فرش، زرنیم و زرع چاک حضور دارد.

    رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سیاهکل حذف واسطه و کاهش قیمت ۱۵ تا ۲۰ درصدی فرش‌باف را از اهداف برگزاری این نوع نمایشگاه‌ها برای مصرف‌کنندگان دانست و تأکید کرد: کوتاه کردن دست واسطه‌ها و دلالان از این عرصه، گرد هم آوردن صنف تولیدکنندگان فرش نفیس ایرانی و ایجاد تشکلی برای همگرایی آن‌ها، تمیز و شناسایی برتر فرش ایرانی از کشورهای رقیب از دیگر اهداف این نمایشگاه است.

    وی بابیان اینکه باید شرایط را برای حضور تولیدکنندگان در نمایشگاه‌های بین‌المللی فراهم کنیم و فرش ایران را به همه بشناسانیم گفت: نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا فرصت مناسبی برای ارتباط تولیدکننده و مصرف‌کننده است.

    رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سیاهکل تصریح کرد: این نمایشگاه تا ۱۲ خرداد ادامه دارد و علاقه‌مندان جهت بازدید می‌توانند صبح‌ها از ساعت ۱۱ تا ۱۳ و عصرها از ساعت ۱۷ تا ۲۳ به تالار میثاق واقع در لاهیجان- بلوار امام رضا (ع) جنب فروشگاه نادی مراجعه نمایند./فارس

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=16447

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *