×

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان: فعالان فرهنگی و هنری آثار خود را ثبت حقوقی کنند

  • کد نوشته: 30965
  • ۱۳۹۷-۰۲-۰۱
  • 81 بازدید
  • ۰
  • رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان از فعالان فرهنگی و هنری این شهرستان دعوت کرد تا برای بهره مند شدن از حمایت حقوقی، نسبت به ثبت آثار ادبی و هنری خود اقدام کنند. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم،نگار نادری روز شنبه گفت: طبق قانون کتاب، فیلم، موسیقی، نقاشی، مجسمه، صنایع دستی، نقشه […]

    رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان: فعالان فرهنگی و هنری آثار خود را ثبت حقوقی کنند
  • رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان از فعالان فرهنگی و هنری این شهرستان دعوت کرد تا برای بهره مند شدن از حمایت حقوقی، نسبت به ثبت آثار ادبی و هنری خود اقدام کنند.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم،نگار نادری روز شنبه گفت: طبق قانون کتاب، فیلم، موسیقی، نقاشی، مجسمه، صنایع دستی، نقشه فرش و قالی و طرح معماری اثر محسوب می شود و پدیدآورندگان و صاحبان آثار می توانند اثر خود را در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ثبت برسانند.
    وی ادامه داد: هنرمندان و فعالان فرهنگی شهرستان لاهیجان برای ثبت آثار و بهره مندی از حمایت حقوقی، برای ثبت آثار خود، به سامانه ثبت اثر ادبی و هنری به نشانی ircrs.ir مراجعه کنند.

    به گفته نادری، در حوزه مالکیت ادبی و هنری ثبت اثر اختیاری است و حمایت از اثر از زمان خلق آن آغاز می شود با این حال قانونگذار به منظور حمایت بیشتر از حقوق پدیدآورندگان، نظام ثبت اثر را هر چند به صورت اختیاری پیش بینی کرده که در صورت ارائه درخواست از سوی متقاضی، در صورتی که از شرایط لازم برخوردار باشد، طبق آیین نامه اجرایی ماده ٢١ مصوب ١٣۵٠ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکلف است آن را به ثبت برساند.

    وی خاطرنشان کرد: متقاضی به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مراجعه و راهنمایی های لازم برای ثبت نام در سامانه الکترونیکی ثبت اثر ادبی و هنری را دریافت می کند. 

    شهرستان لاهیجان در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است/ایرنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=30965

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *