×

رئیس جهاد کشاورزی گیلان: کشاورزان گیلانی از نشاء زودهنگام برنج خودداری کنند

  • کد نوشته: 14466
  • ۱۳۹۶-۰۱-۱۵
  • 67 بازدید
  • ۰
  • رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه تقویم زراعی نشاء برنج در گیلان از ۱۰ اردیبهشت آغاز می‌شود، گفت: کشاورزان گیلانی از نشاء زودهنگام خودداری کنند. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»علیرضا شعبان نژاد صبح امروز در نشست خبری در رشت با اشاره به اینکه فصل زراعی جدید با آغاز شخم زمستانه در […]

    رئیس جهاد کشاورزی گیلان: کشاورزان گیلانی از نشاء زودهنگام برنج خودداری کنند
  • رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه تقویم زراعی نشاء برنج در گیلان از ۱۰ اردیبهشت آغاز می‌شود، گفت: کشاورزان گیلانی از نشاء زودهنگام خودداری کنند.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»علیرضا شعبان نژاد صبح امروز در نشست خبری در رشت با اشاره به اینکه فصل زراعی جدید با آغاز شخم زمستانه در گیلان شد اظهار داشت: تاکنون در ۸۵ درصد از اراضی شالیزاری گیلان شخم اولیه انجام شده است.

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با بیان اینکه شخم اولیه کشت برنج در حال حاضر در ۲۰۲ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان انجام شده است تصریح کرد: کشاورزان گیلانی تا اوایل اردیبهشت ماه امسال برای شخم اولیه شالیزارهای خود فرصت دارند.

    شعبان نژاد با اشاره به مساعد بودن شرایط جوی برای انجام عملیات شخم و استفاده بهینه از آب بارش‌ها در گیلان خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود کشاورزانی که تاکنون اقدام به شخم اراضی خود نکردند باتوجه مساعد بودن شرایط جوی از فرصت مذکور به‌طور بهینه استفاده کرده و اراضی خود را شخم بزنند.

    وی با تاکید بر اینکه شخم اولیه کمک چشم گیری به افزایش ماده آلی موجود در خاک می‌کند اظهار داشت: شخم اولیه، بقایای علف‌های هرز و آفات را در شالیزارها از بین برده و در مصرف آب صرفه جویی می‌کند.

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه کشاورزان گیلانی از نشاء زودهنگام خودداری کنند تاکید کرد: تقویم زراعی نشاء برنج در گیلان از ۱۰ اردیبهشت آغاز می‌شود و کشاورزان می‌توانند از تاریخ مذکور شالیزارهای خود را برای عملیات نشاء آماده کنند.

    منبع:تسنیم

    برچسب ها

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=14466

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *