×

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان: سیاست دانشگاه به روز رسانی فعالیت ها در اورژانس است

  • کد نوشته: 36385
  • ۱۳۹۷-۰۶-۲۶
  • 108 بازدید
  • ۰
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان با بیان این که اورژانس پیش بیمارستانی و تعامل آن با اورژانس بیمارستان ها نقش مهمی در ارتقاء کیفیت خدمات درمانی دارد، گفت: سیاست این دانشگاه به روز رسانی فعالیت ها در اورژانس است. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، شاهرخ یوسف زاده چابک روز […]

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان: سیاست دانشگاه به روز رسانی فعالیت ها در اورژانس است
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان با بیان این که اورژانس پیش بیمارستانی و تعامل آن با اورژانس بیمارستان ها نقش مهمی در ارتقاء کیفیت خدمات درمانی دارد، گفت: سیاست این دانشگاه به روز رسانی فعالیت ها در اورژانس است.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، شاهرخ یوسف زاده چابک روز دوشنبه به مناسبت سالروز تاسیس اورژانس پیش بیمارستانی در جمع خبرنگاران در رشت افزود: روز به روز اهمیت اورژانس پیش بیمارستانی آشکارتر شده و اعتماد مردم به آن افزایش می یابد.
    وی اظهار داشت: در بسیاری از موارد بحرانی، عجله ای که برای انتقال نامناسب بیمار توسط خودروهای شخصی وجود داشته از بین رفته و منتظر اورژانس ۱۱۵ می مانند که این نشان از اعتماد مردم به فعالیت های اورژانس پیش بیمارستانی است.
    وی با بیان این که اورژانس ۱۱۵ استان جهش خوبی دارد، افزود: اتوماسیون عملیاتی از جمله مهمترین فعالیت های در حال انجام است که از سوی مرکز، نحوه فعالیت آمبولانس ها و وضعیت آنها مشاهده می شود.
    رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان بیان داشت: در زمان حاضر پنج شهرستان استان گیلان تحت اتوماسیون عملیاتی است که تمام فعالیت های روزمره آنلاین از سوی مرکز اورژانس کنترل می شود.
    وی با اشاره به برنامه ستاد هدایت تصریح کرد: در این برنامه انتقال بیمار از یک بیمارستان به بیمارستان های دیگر توسط ستاد هدایت کنترل می شود، همچنین در برخی آمبولانس ها مجهز به دستگاه، قبل از انتقال بیمار به بیمارستان اقدامات درمانی انجام می شود.
    رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان در بخش دیگری از سخنانش در جمع خبرنگاران بیان داشت: این دانشگاه در موضوع ۲۴۷ بازکردن عروق قلبی و مغزی طی سال های گذشته رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است.
    وی خاطر نشان کرد: در بحث ۲۴۷ ، بیمارانی که در مدت سه ساعت به بیمارستان منتقل شوند از طریق داخل رگی، لخته را از رگ خارج و مسیر رگ را باز می کنیم که به این طریق یک فرد از سکته قلبی و مغزی نجات می یابد.
    امروز ۲۶ شهریور ، چهل و سومین سالروز تاسیس اورژانس پیش بیمارستانی است.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=36385

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *