×

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان عنوان کرد: کمک کرونایی ۲۰۰ میلیاردی به حوزه سلامت گیلان/ لزوم قطع زنجیره ویروس

  • کد نوشته: 55206
  • ۱۳۹۸-۱۲-۲۲
  • 55 بازدید
  • ۰
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان کمک ۲۰۰ میلیارد تومانی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به دانشگاه علوم پزشکی استان جهت مقابله با اپیدمی ویروس کروتا را بسیار کمک کننده و قابل تقدیر دانست. به گزارش گیل و دیلم ،ارسلان سالاری در گفت‌وگویی، با اشاره به تلاش همه جانبه کادر بهداشت و درمان در مقابله با شیوع کرونا، […]

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان عنوان کرد: کمک کرونایی ۲۰۰ میلیاردی به حوزه سلامت گیلان/ لزوم قطع زنجیره ویروس
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان کمک ۲۰۰ میلیارد تومانی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به دانشگاه علوم پزشکی استان جهت مقابله با اپیدمی ویروس کروتا را بسیار کمک کننده و قابل تقدیر دانست.

    به گزارش گیل و دیلم ،ارسلان سالاری در گفت‌وگویی، با اشاره به تلاش همه جانبه کادر بهداشت و درمان در مقابله با شیوع کرونا، اظهار کرد: به طور کلی زیرساخت های حوزه سلامت گیلان از حد متوسط کشوری بسیار پایین تر بوده و این کمبودها در چنین شرایطی خود را از بیشتر همیشه نشان می دهد.

    وی ادامه داد: از زمان شیوع ویروس کرونا در استان، تمام تجهیزات و امکانات حوزه سلامت گیلان جهت مقابله و کنترل کرونا ویروس به کار گرفته شده و تا ریشه کنی کامل این ویروس، تمامی کارکنان حوزه سلامت به عنوان سربازان حوزه سلامت در کنار مردم خواهند ماند و برای سلامتی آنان تلاش خواهند کرد.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه درصد کشندگی کرونا ویروس از آنفلوآنزا کمتر است، اما سرایت بسیار بالایی دارد، افزود: این ویروس مهاجم و منحوس به دلیل نشان ندادن علایم بیماری در دو هفته اول توسط فرد ناقل منتشر می شود و فراگیری آن بسیار بالاست.

    سالاری بهترین و هدفمندترین راه کنترل کروناویروس را قطع زنجیره شیوع آن دانست و گفت: بهترین و موثرترین شیوه مقابله با این ویروس، قرنطینه اختیاری و در خانه ماندن است.

    وی به مشارکت دستگاه ها و نهادهای مختلف در جهت کنترل ویروس کرونا در استان اشاره کرد و متذکر شد: تمامی اعضای ستاد مقابله با ویروس کرونا در استان به ویژه سپاه باسداران و بسیج، مشارکتی بسیار فعال و اثرگذار دارند که امیدواریم با همت همه مردم این ویروس در هفته‌های آتی کنترل شود.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به مشارکت و مساعدت ویژه ستاد ملی مقابله با کروناویروس به استان گیلان، افزود: کمک ۲۰۰ میلیارد تومانی دکتر محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به دانشگاه علوم پزشکی گیلان جهت مقابله با اپیدمی این ویروس، بسیار کمک کننده و قابل تقدیر است و جا دارد به عنوان یک گیلانی و عضوی از جامعه بزرگ دانشگاه علوم پزشکی گیلان از ایشان تشکر کنم.

    سالاری تصریح کرد: این اعتبار که به لطف رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به گیلان اختصاص یافته علاوه بر پرداخت مطالبات انباشته شده پرسنلی، در تهیه و تجهیز بیمارستان ها به ملزومات سرمایه‌ای به کار گرفته می شود.

    وی با بیان اینکه اگرچه زحمات پزشکان، پرستاران و کادر درمانی به عنوان خط اول مبارزه با ویروس کرونا قابل جبران نیست، خاطرنشان کرد: پرداخت معوقات کارکنان می تواند یکی از راهکارهای تشویقی برای جبران بخشی از زحمات این عزیزان باشد.

    این مقام مسئول همچنین از تمامی کارکنان حوزه سلامت استان تقدیر کرد و از مردم خواست تا برای کمک به سربازان حوزه سلامت به پویش ملی «در خانه می مانم تا کرونا را شکست دهم» بپیوندند.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=55206

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *