×

رئیس سازمان برنامه‌ریزی و بودجه گیلان: دولت یازدهم در کنترل تورم موفق بوده است

  • کد نوشته: 17903
  • ۱۳۹۶-۰۴-۲۰
  • 110 بازدید
  • ۰
  • رئیس سازمان برنامه‌ریزی و بودجه گیلان گفت: یکی از معضلات این شهرستان مانند سایر شهرستان‌ها معضل بیکاری است. ظاهرا وضعیت اشتغال در صومعه‌سرا مطلوب نیست علی‌رغم پتانسیل‌های موجود این وضعیت قابل تعمق و بررسی است. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»،دکتر کیوان محمدی در جلسه کمیته برنامه‌ریزی صومعه‌سرا،با اشاره به سپری شدن روزهای پایانی […]

    رئیس سازمان برنامه‌ریزی و بودجه گیلان: دولت یازدهم در کنترل تورم موفق بوده است
  • رئیس سازمان برنامه‌ریزی و بودجه گیلان گفت: یکی از معضلات این شهرستان مانند سایر شهرستان‌ها معضل بیکاری است. ظاهرا وضعیت اشتغال در صومعه‌سرا مطلوب نیست علی‌رغم پتانسیل‌های موجود این وضعیت قابل تعمق و بررسی است.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»،دکتر کیوان محمدی در جلسه کمیته برنامه‌ریزی صومعه‌سرا،با اشاره به سپری شدن روزهای پایانی دولت یازدهم،اظهار کرد:نتیجه انتخابات نشاندهنده رضایت مردم از عملکرد دولت است این عملکرد نتیجه تلاش مجموعه مدیران و مسئولین است.

    وی با بیان اینکه تا آخرین لحظه مسئولیت باید خدمتگزار مردم باشیم و خدمت به مردم را وظیفه خود بدانیم،افزود:شهرستان صومعه‌سرا در بسیاری از حوزه‌ها نظیر ورزش،راه،گازررسانی،آب علی‌رغم اینکه ایده‌آل نیست اما از وضعیت بهتری نسبت به میانگین استانی برخوردار است.این موفقیت نشان‌دهنده اتحاد مدیران و مسئولین شهرستان در خدماترسانی به مردم و پای کار بودن مسئولین است.

    محمدی با اشاره بر اینکه پس از انقلاب در این شهرستان اقدامات بسیاری صورت گرفته است،خاطرنشان کرد:در صومعه‌سرای امروز در مقایسه با شهرستان‌های مجاور اقدامات مطلوبی انجام شده است.مردم این سامان نشان می‌دهند که با انگیزه بسیار بالا توانسته‌اند شهرستان را به درجه‌ای از رشد برسانند.

    وی به وجود برخی از مشکلات در شهرستان صومعه‌سرا اشاره کرد و گفت:یکی از معضلات این شهرستان مانند سایر شهرستان‌ها معضل بیکاری است. ظاهرا وضعیت اشتغال در صومعه‌سرا مطلوب نیست علی‌رغم پتانسیل‌های موجود این وضعیت قابل تعمق و بررسی است.

    محمدی با اشاره به شهرک تاریخی گسگر به عنوان یکی از پتانسیل‌های گردشگری صومعه‌سرا،تصریح کرد:این شهرک تاریخی می‌تواند برای صومعه‌سرا یک مکان ثابت گردشگری ایجاد کند.این شهرستان از ظرفیت‌های بسیاری برخوردار است تا به چنین جایگاهی دست یابد.اگر تاکنون به این جایگاه نرسیده مقصر خود ما هستیم.

    وی با بیان اینکه اقتصاد کشور گریبان‌گیر رکود است،خاطرنشان کرد:دولت یازدهم در کنترل تورم موفق بوده است و کار فوق‌العاده‌ای را انجام داده است.باید از پتانسیل‌ها برای ایجاد اشتغال بهره ببریم.

    محمدی با بیان اینکه صومعه‌سرا با توجه به آمارها یک شهرستان کشاورزی است،گفت:صومعه‌سرا دومین تولیدکننده برنج در استان محسوب می‌شود ولی از نظر تولید در واحد هکتار علی‌رغم تولید بالا دارای وضعیت خوبی نمی‌باشد و می‌تواند از این منظر به جایگاه خوبی دست یابد.

    وی با اشاره بر اینکه افزایش تولید در واحد هکتار می‌تواند موجب ارزش افزوده،ایجاد اشتغال،بهبود وضعیت اقتصادی کشاورز و…شود،افزود:با توجه به بررسی‌های صورت گرفته مشکل و معضل گلخانه‌داران شهرستان با یک بازدید نیم ساعته قابل حل نمی‌باشد؛چرا که مشکل آنان پیچیده است.

    محمدی ادامه داد: بنا شده است جلسه‌ای مفصل با هیات مدیره گلخانه‌داران برگزار شود تا ارزشیابی دقیق و درستی از آن منطقه به عمل آید.

    وی با بیان اینکه با توجه به شرایط بین‌المللی و داخل منطقه نباید انتظار رشد ۸۰درصدی در بودجه را داشته باشیم،خاطرنشان کرد:بنابراین با بودجه‌ای که در اختیار است باید کشور را مدیریت کرد همانطور که در طی چهارسال اینگونه عمل شده است.

    محمدی با اشاره بر اینکه با آرامش و شیب ملایم می‌توانیم در وضعیت کشور بهبود ایجاد کنیم،ابراز کرد:در سال ۹۵ با توجه به شرایط کنونی علاوه بر افزایش ۲درصدی ضریب تخصیص مبلغ ریالی بودجه نیز افزایش پیدا کرد.

    وی با یادآوری اینکه از روزی که نفت استحصال شده تاکنون کشور ایران بیش از ۱۵۰۰میلیارد دلار درآمد نفتی داشته است،گفت:کره جنوبی با نصف این میزان درآمد توسعه یافته است.

    محمدی با بیان اینکه قدرت تنها در اسلحه نیست،اضافه کرد:ایران دارای جوانانی باهوشی است باید از این خلاقیت و هوش برای رسیدن به توسعه بهره برد.

    وی ضمن درخواست از مدیران شهرستان به جهت ارائه برنامه‌ها برای برنامه‌ریزی و تنظیم بودجه سال ۹۶،متذکر شد: همدلی،هماهنگی و برنامه‌ریزی موجب رفع بسیاری از مشکلات می‌شود.

    محمدی بر توجه ویژه به کشاورزی و روستاها تاکید کرد و افزود:قسمت اعظمی از پتانسیل گردشگری استان به کشاورزی مربوط می‌شود.

    وی با اشاره بر اهمیت توجه بر زیبایی‌های منطقه، مزارع روستایی، بهداشت روستاها و گردشگری روستایی ابراز کرد:روستاها از پتانسیل بالایی برخوردارند که بهره‌مندی صحیح از آن نیازمند مدیریت است.

    رئیس سازمان برنامه‌ریزی و بودجه گیلان در پایان با بیان اینکه روستاها دارای نقش اساسی در کالبد این شهرستان می‌باشند،اظهار کرد:اقتصاد صومعه‌سرا به کشاورزی بند است و صنعت نقش چندانی در آن ندارد.اگر صنعت در این شهرستان دنبال رو کشاورزی باشد و صنایع تبدیلی با توجه به وجود درختان صنوبر و…در آن تقویت شود صنایع سلولزی می‌توانند در این شهرستان گسترش یابند.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=17903

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *