×

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان: سرمایه‌گذاری نیاز اصلی تحقق تولید و اشتغال است

  • کد نوشته: 15714
  • ۱۳۹۶-۰۲-۱۲
  • 217 بازدید
  • ۰
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان سرمایه‌گذاری را نیاز اصلی تحقق تولید و اشتغال برشمرد و گفت: اگر سرمایه ‌گذاری نباشد خود به خود تولید رخ نخواهد داد. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» کیوان محمدی در مراسم گرامیداشت روز کارگر که در سیاهکل برگزار شد، ضمن تبریک ایام شعبانیه و روز پاسدار و […]

    رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان:  سرمایه‌گذاری نیاز اصلی تحقق تولید و اشتغال است
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان سرمایه‌گذاری را نیاز اصلی تحقق تولید و اشتغال برشمرد و گفت: اگر سرمایه ‌گذاری نباشد خود به خود تولید رخ نخواهد داد.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» کیوان محمدی در مراسم گرامیداشت روز کارگر که در سیاهکل برگزار شد، ضمن تبریک ایام شعبانیه و روز پاسدار و جانباز، گفت: اگر زحمات این عزیزان نباشد امنیتی که ما در بین کشورهای همسایه داریم از بین خواهد رفت.

    وی به هفته گرامیداشت مقام معلم اشاره کرد و ادامه داد: همه مدیون معلمان هستیم چرا که سواد را به ما آموختند و زمینه را برای پیشرفت ما فراهم نمودند.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان همچنین روز جهانی کارگر را به همه کارگران تبریک گفت و افزود: من این افتخار را دارم به هر آنچه که دارم و رسیدم توسط یک پدر از قشر کارگر بوده است.

    محمدی کارگران را قشر مظلوم جامعه خواند و گفت: توسعه یک کشور بند به کارگران هست.

    این مقام مسئول با بیان اینکه کارگران مکمل مدیران، مهندسان و… هستند، تصریح کرد: کارگر به معنای شخصی است که کار یدی می ‌کند. اگر کسی نباشد که قدرت انجام کار یدی را داشته باشد، کارها به نتیجه نخواهد رسید. به همین دلیل فکر می ‌کنم همه موظفند حداکثر رفاه و امکانات را برای این قشر فراهم آورند اما باید برای تحقق آروزها برنامه داشت و تلاش کرد.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان با اشاره به نامگذاری سالجاری به نام «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» از سوی مقام معظم رهبری، گفت: بنیان اقتصاد مقاومتی دانش بنیان، دورن‌ زا، برون گرا، عدالت محور و مردمی بودن است.

    محمدی درخصوص تولید و اشتغال، اضافه کرد: اگر از عموم جامعه سوال شود که مهترین مشکل جامعه چیست؛ پاسخ همه بیکاری است و کسی محیط زیست را مدنظر ندارد؛ در حالی که مهمترین مسئله محیط زیست است.

    وی ادامه داد: موردی که همه درخصوص آن نگران هستند، بیکاری جوانان تحصیلکرده است که احتمال مشکلاتی مانند افسردگی را به دنبال خواهد داشت. اگر مسئله اشتغال و تولید از سوی مقام معظم رهبری بیان می ‌شود، دلیلش به عنوان یکی از مشکلات فعلی است لذا ذیل اقتصاد مقاومتی به عنوان یک مسئله عمده و کلان باید به تولید و اشتغال توجه نمود.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان سرمایه‌گذاری را نیاز اصلی تحقق تولید و اشتغال برشمرد و گفت: اگر سرمایه ‌گذاری نباشد خود به خود تولید رخ نخواهد داد و بسیاری نمی‌ توانند از مزایای آن برخوردار شوند. در این منطقه هم سرمایه بود که باعث ایجاد کارخانه شد لذا باید ذهن نسبت به سرمایه‌دار و سرمایه‌گذار اصلاح شود.

    محمدی تصریح کرد: از همین منطقه کسانی هستند در سایر نقاط داخلی و خارجی سرمایه‌گذاری می‌کنند لذا باید به هر نحو ممکن در جذب و رغبت به سرمایه‌گذاری آنها در منطقه خودشان بکوشیم. احداث کارخانه در این منطقه مزایایی برای ساکنین اطراف آن از جمله اشتغال، احداث جاده و بسته نشدن جاده در فصول سرد سال را به همراه داشته است.

    این مقام مسئول با تاکید بر برنامه‌ ریزی جهت رونق گردشگری، گفت: گردشگری موجب افزایش درآمد می‌شود. اگر روی این بخش سرمایه‌ گذاری شود شاهد رونق منطقه سیاهکل و در نتیجه تولید و اشتغال خواهیم بود.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان به سه شعار دولت یازدهم مبنی بر تعامل با جهان، نجات اقتصاد و احیای اخلاق اشاره کرد و افزود: پاسخ این سوال که چرا باید به دنبال تعامل با جهان و تنش‌ زدایی بود، سرمایه‌گذاری است؛ چرا که امنیت و ثبات شرط اول سرمایه ‌گذاری است. منطقه‌ای که در آن تنش باشد سرمایه ‌گذار رغبتی به حضور در آن نخواهد داشت لذا تعامل با جهان هم در همین راستاست.

    وی ادامه داد: بنا بر تاکید رهبر معظم انقلاب در مسائل مختلف از جمله مسئله برجام نه به آمریکا و نه ۱+۵ خوشبین نبوده و نیستیم اما باید ببینیم اقتضای منافع ما در چیست. امروز به برکت انقلاب اسلامی خودمان تصمیم‌گیرنده در قبال خود هستیم و دیگران نمی‌توانند برای ما تصمیم بگیرند. رهبران این نظام طی چهار دهه گذشته نشان دادند که همواره در قبال حرف زور کوتاه نخواهند آمد اما مفهوم این حرف تقابل با جهان نیست. کما اینکه در دوران جنگ تحمیلی ما پیش ‌قدم نبودیم بلکه مدافع بوده‌ایم. اکنون اگر هزینه نظامی پرداخت می‌ کنیم برای دفاع از خودمان است. به نیروهای مردمی عراق و سوریه برای امنیت و ثبات منطقه و خود است که مشورت می‌ دهیم.

    محمدی خاطرنشان کرد: تعامل با جهان نظر ملت هم است. چرا که فضای جامعه ما فضای تنش‌ زا نیست. در حالی که رئیس جمهور آمریکا با تنش ‌زایی بالا در کشور خودش مسئله ‌زا شده است، زیرا اگر کسی که به زبان جنگ و تنش صحبت کند حتی در کشور خودش منزوی خواهد شد.

    وی درخصوص شعار نجات اقتصاد، عنوان کرد: دولت در چهار سال گذشته همواره در پی ثبات بوده است. دلاری که با بی ‌ثباتی از ۹۰۰ تومان به نزدیک ۴ هزار تومان رسیده بود را در همان رقم تثبیت کرد. وقتی قیمت دلار افزایش یافت مفهومش آن است که حقوق و سرمایه و قدرت خرید ما ناگهانی کاهش یافت. از دیگر سو پرداخت یارانه ۴۵ هزار تومانی هم مشکلی را حل نمی ‌کند.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان با بیان اینکه دولت توانست جلوی اضمحلال را بگیرید، خاطرنشان کرد: دولت امور را با رشد منفی ۶.۸ تحویل گرفت اما امروز بنا بر اعلام سازمان برنامه و بودجه کشور و مرکز آمار با رشد ۷.۳ تحویل می ‌دهد و تورم از حدود ۴۰ درصد به نرخ تک رقمی رسید. علاوه بر این در سال ۹۲، حدود ۸۰ هزار کارخانه راکد وجود داشت ولی امروز دولت توانست ۲۲ هزار کارخانه را مجددا راه‌اندازی نماید. مسلما راکد ماندن ۵۸ هزار کارخانه رضایت‌ بخش نیست و باید در جهت راه ا‌ندازی دوباره آنها با جذب سرمایه ‌گذار تلاش کنیم تا کارگرانی که عذر آنها خواسته شده بود مجددا به کار خود بازگردند چرا که وقتی اشتغال ایجاد شود شرافت و طبع انسانی اقتضا می‌کند هرکس روی پای خودش باشد.

    وی تاکید کرد: هم مقام معظم رهبری و هم دولت دنبال آن هستند که با تقویت بنیان‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاری و توان تولیدی در کشور افزایش یابد.

    محمدی افزود: امروز در جایگاهی قرار گرفتیم که بایستی بعد از کارهای مقدماتی که در اقتصاد صورت گرفته هر شخصی را که ملت تشخیص داد و رئیس جمهور شد بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری و منافع نظام، راه را ادامه و در جهت افزایش تولید و اشتغال تلاش نماید. این‌ها بایدهایی است که جناح نمی‌شناسد.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گیلان با اشاره به منابع خدادادی مانند طبیعت، چشمه‌ها و آبشارها، غارها و… در سیاهکل، تصریح کرد: هر یک از این ‌ها می‌ تواند یک منبع درآمد باشد.

    وی ایجاد سد در استفاده بهینه از منابع آبی را موثر دانست و گفت: متاسفانه دو سوم آب رودخانه‌ها به دریا می‌ریزد. باید بررسی‌های لازم در جهت امکان ایجاد سد بر روی رودخانه‌ها صورت گیرد تا در سال ‌های آینده آب را حفظ کنیم چرا که آب آبادانی است.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=15714

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *