×

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان: ماهی خاویار گیلان دارای برند جهانی است

  • کد نوشته: 9856
  • ۱۳۹۵-۱۱-۰۴
  • 139 بازدید
  • ۰
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان با اشاره به ارزش ماهیان خاویاری گیلان، خاطرنشان کرد: ماهی خاویار گیلان دارای برند جهانی است و جهان خاویار را به نام ایران و گیلان می‌شناسد. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم کیوان محمدی در کمیته برنامه ریزی شهرستان رودسر، ضمن تسلیت به خانواده جان باختگان آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو، گفت: […]

    رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان:  ماهی خاویار گیلان دارای برند جهانی است
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان با اشاره به ارزش ماهیان خاویاری گیلان، خاطرنشان کرد: ماهی خاویار گیلان دارای برند جهانی است و جهان خاویار را به نام ایران و گیلان می‌شناسد.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم کیوان محمدی در کمیته برنامه ریزی شهرستان رودسر، ضمن تسلیت به خانواده جان باختگان آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو، گفت: یکی از سیاست‌های سازمان برنامه و بودجه گیلان، ارتباط هرچه بهتر و مشاهده مشکلات مردم از نزدیک است.

    کیوان محمدی مردمان منطقه رودسر را بسیار سخت کوش و پرتلاش خواند و اضافه کرد:هربار که سفر به کوهپایه‌های اشکورات می‌کنم بر گذشتگان خود درود می‌فرستم که با شرایط شیب تند و صعوبت کوهپایه‌های اشکورات به فعالیت و کار و تلاش می پرداختند.

    وی ریشه ایرانیان را در سخت کوشی و اراده قوی دانست و گفت:وقتی کشوری مانند ایران، قوی‌ترین کشورهای دنیا را وادار به مذاکره مستقیم می‌نماید و در برابر آنها عقب نشینی نمی‌کند برخاسته از ریشه قوی و استعداد ایرانیان دارد که با استقلال و شهامت و زبان دیپلماسی توانستند از تحریم سخت و شکننده عبور کنند. ما باید به این قدرت و اراده خودمان ببالیم و در جهت توسعه ایران به کار ببریم.

    این مقام مسئول خاطرنشان کرد:ایران دارای امکانات طبیعی اعم از دریا، کوه، جنگل، معادن، نفت و گاز و… می‌باشد. کمتر کشوری از چنین مواهب الهی برخوردار است لذا باید این امکانات بالقوه را به فعلیت برسانیم و با آن برای مقاوم‌سازی اقتصاد ایران استفاده کنیم.

    محمدی به بیان ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی از نگاه مقام معظم رهبری پرداخت و عنوان کرد:صرفه جویی منابع، برون‌زایی، عدالت‌محوری و دانش بنیان بودن از مقومات اقتصاد مقاومتی از منظر رهبری است. این نگاه، جهت‌دهی ما را در اقتصاد مقاومتی مشخص خواهد کرد و می‌تواند جامعه را در مسیر توسعه قرار دهد.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان درخصوص شهرستان رودسر، متذکر شد:این منطقه یکی از بزرگترین منابع شیلاتی کشور با محوریت پرورش ماهیان خاویاری را در اختیار دارد؛ حرکتی که با سرمایه گذاری بخش خصوصی صورت گرفته و در راستای تحقق اقتصاد دانش بنیان،درون‌زایی و بومی‌سازی این امر اتفاق افتاده است لذا می تواند امید به آینده را بیشتر کند. اگر ما بتوانیم با اینگونه ظرفیت‌ها،تولید بومی را براساس استانداردسازی دنیا صادر کنیم، شاهد شکوفایی صادرات محصولات ایرانی خواهیم بود.

    وی با اشاره به ارزش ماهیان خاویاری گیلان، خاطرنشان کرد: ماهی خاویار گیلان دارای برند جهانی است و جهان خاویار را به نام ایران و گیلان می‌شناسد. اگر ما این گونه ۲ هزار و ۵۰۰ ساله را تولید و درون‌زایی کنیم، در واقع در تحقق اقتصاد مقاومتی گام مهمی برداشته ایم. علاوه بر این به حفظ محیط زیست هم کمک کرده‌ایم.

    محمدی با اشاره به موفقیت های برجام، تصریح کرد: با تکیه بر فرمایشات مقام معظم رهبری اقتصاد برون گرا باید قدرت فروش محصولات تولید شده در خارج از مرزهای ایران را داشته باشد و لذا برجام این زمینه را به خوبی فراهم کرده است. اگر از فرصت برجام به خوبی بهره ببریم، جامعه ایران را براساس بومی سازی اقتصاد در برابر تهدیدات و تحریم های اقتصادی دنیا مقاوم کرده ایم.

    این مقام مسئول اضافه کرد:ایران کشور خشکبار، خاویار، فرش و بسیاری از محصولات منحصر به فرد دیگر می‌باشد که هر کدام از این محصولات برند جهانی هستند و می تواند ظرفیت خوبی را برای ما در مناسبات جهانی در امر صادرات محصولات بومی ایجاد کند. باید با پشتکار و کوشش فراوان و با خلاقیت تولید این محصولات، کشورهای دنیا را به سمت ایران سوق دهیم.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان همچنین به موضوع تخصیص اعتبار این سازمان درخصوص شهرستان رودسر پرداخت و گفت: اعتبار تملک دارایی در شهرستان رودسر افزایش خوبی پیدا کرده است. در سال ۹۴،تخصیص اعتبار تملک دارایی شهرستان رودسر ۱۵ میلیارد بوده، در صورتی که این تخصیص در سال ۹۵ به ۲۵ میلیارد تومان رسیده است.

    محمدی به اهمیت جلسات کمیته برنامه ریزی شهرستانی اشاره کرد و یادآور شد: این جلسات و موضوعات مطرح شده از جانب مسئولان شهرستانی می تواند کمک خوبی در جهت تبادل نظر و رفع مشکلات موجود در شهرستان باشد. باید با ظرفیت مسئولان دلسوز این شهرستان همه با هم برای کمک به آن و در نگاه وسیع تر به گیلان و ایران کمک کنیم و این مهم جز در سایه همدلی و خرد جمعی محقق نمی شود.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=9856

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *