×

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان: اراضی رها شده گیلان زیر کشت برنج رفته است

  • کد نوشته: 18203
  • ۱۳۹۶-۰۴-۲۶
  • 183 بازدید
  • ۰
  • رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان گفت: با توجه به تثبیت قیمت برنج و ترغیب کشاورزان ۵۰۰ هکتار از اراضی شالیکاری رها شده گیلان زیرکشت برنج رفته است. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» علیرضا شعبان‌نژاد در نخستین برداشت مکانیزه برنج گیلان که با حضور استاندار گیلان،معاون بهبود تولیدات گیاهی،فرماندار صومعه‌سرا در زمین شالیکاری کشاورز صومعه‌سرایی […]

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان: اراضی رها شده گیلان زیر کشت برنج رفته است
  • رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان گفت: با توجه به تثبیت قیمت برنج و ترغیب کشاورزان ۵۰۰ هکتار از اراضی شالیکاری رها شده گیلان زیرکشت برنج رفته است.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» علیرضا شعبان‌نژاد در نخستین برداشت مکانیزه برنج گیلان که با حضور استاندار گیلان،معاون بهبود تولیدات گیاهی،فرماندار صومعه‌سرا در زمین شالیکاری کشاورز صومعه‌سرایی حجت همتی در روستای لاکسار از توابع تولمات صورت گرفت،اظهار کرد:خوشبختانه با برنامه‌ریزی خوبی که در حوزه آب صورت گرفت علی‌رغم وجود کمبودها با کمترین تنش‌ها مواجه بوده‌ایم.

    وی با بیان اینکه در سال‌۹۲، ۴۷روز انجام اولین و آخرین نشاء برنج به طول می‌انجامید،افزود:با تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌ها صورت گرفته این میزان به ۲۰روز کاهش یافته است که در کاهش میزان آبدهی نیز موثر بوده است.

    شعبان‌نژاد ترویج مکانیزاسیون رو یکی از دلایل موثر این کاهش دوره دانست و خاطرنشان کرد:در طول ۴سال گذشته میزان ۲۵۰میلیارد تومان تسهیلات به صورت مستقیم برای خرید ماشین‌آلات کشاورزی در راستای توسعه مکانیزاسیون به کشاورزان گیلانی پرداخت شده است.

    وی با بیان اینکه در مدیریت آبدهی اقدامات خوبی صورت گرفته است به گونه‌ای که میزان آبدهی از ۹۰روز به ۵۵روز کاهش یافته است،گفت: شخم‌زنی زمین‌های کشاورزی گیلان ۱۰۰درصد به صورت مکانیزه انجام می‌شود.

    شعبان‌نژاد با اشاره به اینکه نشاء مکانیزه در ۹۳هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان صورت گرفته است،تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود ششم و هفتم خرداد ماه جاری برداشت برنج به صورت همزمان در سطح استان صورت گیرد.

    رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان در پایان با بیان اینکه امسال میانگین قیمت فروش برنج در گیلان ۱۰هزار تومان بوده است،اظهار کرد: گیلان دارای ۲۳۸هزار هکتار اراضی شالیکاری است.با توجه به تثبیت قیمت برنج و ترغیب کشاورزان ۵۰۰هکتار از اراضی شالیکاری رها شده گیلان زیرکشت برنج رفته است.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=18203

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *