×

رئیس سازمان مدیریت گیلان عنوان کرد: آمار غلط از سوی مسئولان موجب بی اعتمادی در جامعه می‌شود

  • کد نوشته: 24430
  • ۱۳۹۶-۰۸-۰۹
  • 72 بازدید
  • ۰
  • رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان با بیان اینکه اطلاعات آماری باید به‌صورت کاملاً بی‌طرف برای مردم بیان شود گفت: اگر سیاستگذاران بر مبنای سلیقه آمار را هدایت کنند بی‌اعتمادی را در جامعه به وجود می‌آورند. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان در سومین […]

    رئیس سازمان مدیریت گیلان عنوان کرد: آمار غلط از سوی مسئولان موجب بی اعتمادی در جامعه می‌شود
  • رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان با بیان اینکه اطلاعات آماری باید به‌صورت کاملاً بی‌طرف برای مردم بیان شود گفت: اگر سیاستگذاران بر مبنای سلیقه آمار را هدایت کنند بی‌اعتمادی را در جامعه به وجود می‌آورند.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان در سومین همایش گرامیداشت هفته آمار و برنامه‌ریزی در تالار حکمت دانشگاه گیلان با اشاره به اینکه توجه به علم آماری در جهان با تاخیر شکل گرفته است اظهار داشت: تمامی تحولات جهان نیازمند علم آماری است.

    کیوان محمدی آمار را یک ابزار مهم در شکل‌گیری تمدن جهانی عنوان کرد و ابراز داشت: ضرورت علم آمار به‌درستی در تمامی علوم جهان گسترده شده و یک ابزار اساسی در تصمیم‌گیری است.

    محمدی با تاکید بر اینکه علم آمار جایگاه خود را در تمامی علوم تثبیت کرده و به یک ابزار اساسی در جهت توسعه بدل شده است بیان کرد: بی‌توجهی به علم آمار امروز در هیچ حوزه‌ای وجود ندارد و این امر به روشنی قابل لمس است.

    وی با اشاره به اینکه افراد می‌توانند با تکنیک‌های آماری و با ارائه آمار غلط افراد را در جامعه فریب دهند تصریح کرد: این اقدام از مشروعیت و مقبولیت حوزه آماری کاسته و مردم را نسبت به آمار بی‌اعتماد می‌کند.

    رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان شاخص‌های علم آمار را روشن و واضح عنوان کرد و با بیان اینکه اطلاعات آماری باید به‌صورت کاملاً بی‌طرف برای مردم بیان شود گفت: اگر سیاستگذاران بر مبنای سلیقه آمار را هدایت کنند بی‌اعتمادی در جامعه به وجود می‌آید/ایلنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=24430

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *