×

رئیس سازمان نظام‌مهندسی گیلان: برای رسیدن به استانداردها باید فرهنگ مصرف را جدی بگیریم

  • کد نوشته: 25836
  • ۱۳۹۶-۰۹-۱۱
  • 85 بازدید
  • ۰
  • رئیس سازمان نظام‌مهندسی گیلان با اشاره به اینکه برای رسیدن به استانداردها، حداقل در مصرف انرژی باید اقداماتی مانند اشاعه فرهنگ مصرف را داشته باشیم گفت: باید انرژی‌های تشدید پذیر مثل انرژی خورشیدی، باد، دستگاه‌های هوشمند و موارد این‌چنینی را داشته باشیم تا به امید خدا به حداقل استانداردهای جهانی برسیم. با استفاده از انرژی […]

    رئیس سازمان نظام‌مهندسی گیلان: برای رسیدن به استانداردها باید فرهنگ مصرف را جدی بگیریم
  • رئیس سازمان نظام‌مهندسی گیلان با اشاره به اینکه برای رسیدن به استانداردها، حداقل در مصرف انرژی باید اقداماتی مانند اشاعه فرهنگ مصرف را داشته باشیم گفت: باید انرژی‌های تشدید پذیر مثل انرژی خورشیدی، باد، دستگاه‌های هوشمند و موارد این‌چنینی را داشته باشیم تا به امید خدا به حداقل استانداردهای جهانی برسیم.

    با استفاده از انرژی خورشیدی، باد و دستگاه‌های هوشمند می توانیم به استانداردهای جهانی برسیم

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،عبدالرضا قاسمیان امروز در نشست خبری بابیان اینکه در مبحث ۱۹ سازمان نظام‌مهندسی، ساختمان‌ها ازنظر میزان صرفه‌جویی در مصرف انرژی به چهار گروه تقسیم می‌شوند اظهار کرد: گروه اول ساختمان‌هایی ملزم به صرفه‌جویی زیاد در مصرف انرژی، گروه دوم ‌ساختمان‌هایی که ملزم به صرفه‌جویی متوسط در مصرف انرژی هستند.

    وی گفت: در دسته‌بندی سازمان نظام‌مهندسی گروه سوم ساختمان‌هایی که ملزم به صرفه‌جویی کم در مصرف انرژی هستند و گروه چهارم ساختمان‌هایی که نیازی به صرفه‌جویی در مصرف انرژی ندارند.

    رئیس سازمان نظام‌مهندسی گیلان بیان کرد: معیارهای این طبقه‌بندی هم کاربری ساختمان که ساختمان مسکونی، بیمارستان یا هتل است و هم نیاز سالانه انرژی گرمایی سرمایی محل استقرار ساختمان است.

    قاسمیان بابیان اینکه سطح زیربنای مفید ساختمان هم در طبقه‌بندی ساختمان مهم است افزود: شهر محل استقرار ساختمان از نکات مهم بوده و با توجه به این معیارها و جداولی که در مبحث ۱۹ آئین‌نامه مقررات وجود‌ دارد ساختمان‌های مسکونی در اکثر شهرهای استان گیلان ‌در گروه چهار قرار می‌گیرند.

    وی با اشاره به ساختمان‌هایی بدون نیاز به صرفه‌جویی در مصرف انرژی تصریح کرد: این ساختمان‌ها فقط در شهر رشت و به خاطر اینکه مرکز استان است وجود دارند و در گروه سه یعنی ساختمان‌هایی ملزم به صرفه‌جویی در مصرف انرژی قرار می‌گیرند.

    رئیس سازمان نظام‌مهندسی گیلان بابیان اینکه در اکثر شهرهای استان گیلان با توجه به مبحث ۱۹ نیازی به صرفه‌جویی در مصرف انرژی در ساختمان‌های مسکونی نداریم تصریح کرد: ما اعتقادداریم که تا رسیدن به حداقل استانداردها خیلی فاصله‌داریم و قوانین و مقررات باید الزام‌آور و به‌روزرسانی شود.

    قاسمیان با اشاره به اینکه برای رسیدن به استانداردها حداقل در مصرف انرژی باید اقداماتی مثل اشاعه فرهنگ مصرف را داشته باشیم افزود: انرژی‌های تشدید پذیر مثل انرژی خورشیدی و باد و دستگاه‌های هوشمند و موارد این‌چنینی را باید داشته باشیم تا به امید خدا به حداقل استانداردهای جهانی برسیم/فارس

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=25836

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *