×

رئیس سازمان چای عنوان کرد: آسیب دیدگی صنعت چای با تغییر لحظه‌ای سیاست‌ها

  • کد نوشته: 15336
  • ۱۳۹۶-۰۲-۰۱
  • 95 بازدید
  • ۰
  • رئیس سازمان چای بر تغییر تدریجی سیاست‌ها برای توسعه صنعت چای کشور تأکید کرد و گفت: آسیب‌های بسیاری به دلیل تغییر لحظه‌ای سیاست‌ها بر صنعت چای وارد شده است. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»محمدولی روزبهان با اشاره به تدوین نقشه راه برای صنعت چای کشور اظهار کرد: جلوگیری از اتخاذ تصمیم‌های لحظه‌ای بهترین […]

    رئیس سازمان چای عنوان کرد: آسیب دیدگی صنعت چای با تغییر لحظه‌ای سیاست‌ها
  • رئیس سازمان چای بر تغییر تدریجی سیاست‌ها برای توسعه صنعت چای کشور تأکید کرد و گفت: آسیب‌های بسیاری به دلیل تغییر لحظه‌ای سیاست‌ها بر صنعت چای وارد شده است.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»محمدولی روزبهان با اشاره به تدوین نقشه راه برای صنعت چای کشور اظهار کرد: جلوگیری از اتخاذ تصمیم‌های لحظه‌ای بهترین راهکار برای مقابله با آسیب دیدگی در صنعت چای است.

    وی بر تغییر تدریجی سیاست‌ها برای توسعه صنعت چای تأکید کرد و افزود: آسیب‌های بسیاری به دلیل تغییر لحظه‌ای سیاست‌ها بر صنعت چای وارد شده است بنابراین تغییر تدریجی سیاست‌ها در این صنعت اعمال می‌شود.

    رئیس سازمان چای با بیان اینکه حمایت‌های مستمر مالی در توسعه صنعت چای تاثیرگذار است، تصریح کرد: کنترل قاچاق، ایجاد شرایط مناسب بازار داخلی، ارتقای بهره‌وری و آبیاری تحت فشار از برنامه‌های سازمان مذکور برای توسعه صنعت چای است.

    روزبهان به افت شدید تولید برگ سبز چای در دو مقطع زمانی اشاره کرد و گفت: سال ۷۹ تولید برگ سبز چای با افت ۳۳ درصدی مواجه شد زیرا سیاست‌هایی که باید در پنج سال اجرا می‌شد در یک سال اجرایی کردند و در مقطع زمانی سال ۸۳ نیز با افت ۵۰ درصدی تولید برگ سبز چای مواجه شدیم.

    وی با اشاره به اتخاذ سیاست‌های لحظه‌ای برای صنعت چای، بیان کرد: تا مدت‌ها معلوم نبود پیشنهادهای اراده شده توسط کدام فردی بوده و برای هر هکتار باغ چای ۷۰۰ هزار تومان به کشاورز پرداخت کردند.

    رئیس سازمان چای، برنامه‌سازی و تصمیم‌سازی و همچنین استمرار حمایت را بهترین راهکار برای نجات صنعت چای دانست و یادآور شد: در سال‌های اخیر کشاورزان مشاهده کردند تولید چای از قیمت منطقی برخوردار شده و مقرون به‌صرفه است بنابراین وارد باغ‌های چای شدند/فارس

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=15336

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *