×

رئیس سازمان چای کشور: ۸۵ درصد از طلب چای‌کاران استان‌های شمالی پرداخت شد

  • کد نوشته: 61750
  • ۱۳۹۹-۰۷-۲۱
  • 125 بازدید
  • ۰
  • رئیس سازمان چای کشور با اشاره به درجه‌یک بودن ۶۰ هزار تن از برگ سبز چای خریداری‌شده در استان‌های شمالی گفت: امسال ۴۸۴ میلیارد تومان برگ سبز چای از چایکاران خریداری‌شده که تاکنون ۸۵ درصد آن معادل ۴۱۳ میلیارد تومان پرداخت‌شده است. به گزارش گیل و دیلم، حبیب جهانساز امروز در جمع خبرنگاران با بیان […]

    رئیس سازمان چای کشور: ۸۵ درصد از طلب چای‌کاران استان‌های شمالی پرداخت شد
  • رئیس سازمان چای کشور با اشاره به درجه‌یک بودن ۶۰ هزار تن از برگ سبز چای خریداری‌شده در استان‌های شمالی گفت: امسال ۴۸۴ میلیارد تومان برگ سبز چای از چایکاران خریداری‌شده که تاکنون ۸۵ درصد آن معادل ۴۱۳ میلیارد تومان پرداخت‌شده است.

    به گزارش گیل و دیلم، حبیب جهانساز امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بخش اعظمی از طلب چای‌کاران در گیلان پرداخت‌شده است، اظهار کرد: ۱۲۳ هزار تن برگ سبز چای در گیلان و مازندران از چای‌کاران باارزش ریالی ۴۸۴ میلیارد تومان خریداری‌شده و تاکنون ۴۱۳ میلیارد تومان آن معادل ۸۵ درصد به پرداخت‌شده است.

    وی‌ با اشاره به درجه‌یک بودن ۶۰ هزار تن از برگ سبز چای خریداری‌شده در استان‌های شمالی گفت: از ۱۲۳ هزار تن برگ سبز چای خریداری‌شده ۶۰ هزار و‌۱۷۲ تن آن درجه‌یک و ۶۲ هزار و ۹۲۲ تن آن درجه‌دو بوده و از این میزان ۲۷ هزار و ۶۹ تن چای خشم تولید می‌شود‌.

    رئیس سازمان چای کشور تولید با اشاره به تاریخ اتمام برداشت چای پاییزه در کشور افزود: چای در استان‌های شمالی در سه چین بهاره، تابستانه و پاییزه برداشت‌شده و این روند تا ۳۰ مهر در این دو استان ادامه دارد.

    جهانساز چای را یکی از اصلی‌ترین راه‌های کسب درآمد در استان‌های گیلان و مازندران دانست و بیان کرد: در استان‌های گیلان و مازندران درمجموع ۵۵ هزار خانوار مشغول به تولید و برداشت چای هستند که این امر نشان‌دهنده اهمیت چای در اقتصاد این دو استان است.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=61750

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *