×

رئیس ستاد انتخابات گیلان: امنیت اجتماعی و روانی جامعه متاثر از آگاهی بخشی رسانه هاست

  • کد نوشته: 15791
  • ۱۳۹۶-۰۲-۱۵
  • 214 بازدید
  • ۰
  • رئیس ستاد انتخابات گیلان گفت: امروز اگر امنیت اجتماعی و روانی داریم به دلیل حضور موثر رسانه هاست، زیرا بدون اطلاع رسانی و آگاهی بخشی نمی توان امنیت برقرار کرد. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» محمد احمدی پور در همایش «رسانه و انتخابات» که در مجتمع خاتم الانبیاء(ص) رشت به همت خانه مطبوعات گیلان برگزار شد، با اشاره […]

    رئیس ستاد انتخابات گیلان: امنیت اجتماعی و روانی جامعه متاثر از آگاهی بخشی رسانه هاست
  • رئیس ستاد انتخابات گیلان گفت: امروز اگر امنیت اجتماعی و روانی داریم به دلیل حضور موثر رسانه هاست، زیرا بدون اطلاع رسانی و آگاهی بخشی نمی توان امنیت برقرار کرد.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» محمد احمدی پور در همایش «رسانه و انتخابات» که در مجتمع خاتم الانبیاء(ص) رشت به همت خانه مطبوعات گیلان برگزار شد، با اشاره به اشرافیت اصحاب رسانه بر موضوعات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و…، اظهار کرد: یکی از بزرگترین پدیده های اجتماعی در سیستم حاکمیت از قرن ۱۹ به بعد «کشور – ملت» نام دارد.

    رئیس ستاد انتخابات استان گیلان با بیان اینکه امروز حکومت ها و دولت ها قالب مردم محور دارند، افزود: بعد از قرن ۱۹ در اروپا حکومت ها به دنبال یک مشروعیت مردم خواهانه رفتند. در واقع حکومت ها زمانی از مشروعیت برخوردار خواهند شد که مردم آن را بخواهند لذا از آن زمان تاکنون نمایان ترین کاری که هم می تواند مشروعیت مردم خواهانه را به منصه ظهور برساند و هم می تواند جلوه ای از دموکراسی باشد، انتخابات بوده است.

    وی با بیان اینکه انتخابات نقطه تلاقی دموکراسی، مشروعیت و مقبولیت است، گفت: انتخابات شرایطی را فراهم می کند که مردم علاوه بر اینکه حاکمان خودشان را تعیین می کنند، می توانند در تصمیم گیری های حاکم نیز نقش داشته باشند لذا هر کسی که توسط مردم انتخاب شود، حاکم مطلق نیست و تنها از جانب مردم وکالت دارد.

    احمدی پور با اشاره به فرمایش امام علی(ع) مبنی بر شباهت مردم به حاکمانشان، متذکر شد: اگر نوع انتخاب در جامعه به سمت اخلاق عمومی باشد، قطعا مردم این رفتار را ایجاد می کنند، زیرا جامعه تاثیرگذار و تاثیرپذیر است. اصحاب فرهنگ و هنر به ویژه رسانه ها درک بیشتری از موضوعات سیاسی و اجتماعی دارند و لذا می توانند دست به تحلیل بزنند.

    معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان با بیان اینکه در آستانه برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستیم، خاطرنشان کرد: رعایت قانون انتخابات، رعایت امنیت انتخابات، رعایت سلامت انتخابات و مشارکت حداکثری چهار اصل اساسی در انتخابات برای مجریان، ناظران، انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان است.

    وی تفسیر به رای قانون را موجب ایجاد برخی اشکالات در جریان انتخابات دانست و عنوان کرد: مجریان و ناظران انتخابات قصد تخلف ندارند لذا مر قانون باید پایه تصمیمات ما باشد تا دچار مشکل نشویم.

    احمدی پور اضافه کرد: اگر خود را ملزم به رعایت اخلاق کنیم، قطعا قانون را رعایت خواهیم کرد، زیرا کسی نمی تواند اخلاق را رعایت اما خلاف قانون عمل کند. رقابت در انتخابات باید در حد عالی باشد اما نباید شرایطی ایجاد شود که بعد از انتخابات به منازعه و دعوا بکشد.

    رئیس ستاد انتخابات گیلان با بیان اینکه امنیت در کشور برقرار و در استان در وضعیت عالی وجود دارد، یادآور شد: سابقه فرهنگی و اجتماعی گیلان چنین شرایطی را ایجاد کرده است. امروز اگر امنیت اجتماعی و روانی داریم به دلیل حضور موثر رسانه هاست، زیرا بدون اطلاع رسانی و آگاهی بخشی نمی توان امنیت برقرار کرد.

    وی حضور مردم در پای صندوق های رای و مشارکت حداکثری را مهمترین نتیجه انتخابات دانست و گفت: باید به دنیا نشان دهیم که مشروعیت و مقبولیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از همه آنها بیشتر است.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=15791

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *