×

رئیس شبکه بهداشت لنگرود: راه اندازی بیمارستان صحرایی لنگرود شایعه است

  • کد نوشته: 55203
  • ۱۳۹۸-۱۲-۲۲
  • 58 بازدید
  • ۰
  • رئیس شبکه بهداشت و درمان لنگرود، خبر راه اندازی بیمارستان صحرایی در این شهرستان را یک شایعه دانست و اضافه کرد: بیمارستان جدیدالاحداث لنگرود طی روزهای آینده با شرایط ایده آل آماده پذیرش و بستری بیماران است و نیاز به بیمارستان صحرایی نداریم. به گزارش گیل و دیلم ،دکتر رامین غلام پور در گفت وگویی، با بیان اینکه شهرستان […]

    رئیس شبکه بهداشت لنگرود: راه اندازی بیمارستان صحرایی لنگرود شایعه است
  • رئیس شبکه بهداشت و درمان لنگرود، خبر راه اندازی بیمارستان صحرایی در این شهرستان را یک شایعه دانست و اضافه کرد: بیمارستان جدیدالاحداث لنگرود طی روزهای آینده با شرایط ایده آل آماده پذیرش و بستری بیماران است و نیاز به بیمارستان صحرایی نداریم.

    به گزارش گیل و دیلم ،دکتر رامین غلام پور در گفت وگویی، با بیان اینکه شهرستان لنگرود همزمان با استان گیلان از سوم اسفندماه با شیوع کرونا مواجه شده است، اظهار کرد: از همان ابتدا ۲۰ تخت از بیمارستان امینی را به بیماران کرونایی اختصاص دادیم، اما با توجه به افزایش تعداد بیماران نیازمند بستری، بخش های دیگر را اضافه کردیم.

    وی ۹۶ تخت ثابت و ایزوله و چهار تخت ICU بیمارستان امینی را در اختیار بیماران دارای عفونت حاد تنفسی دانست و افزود: در روزهای اول شیوع این بیماری مشکلاتی در بخش تامین لوازم حفاظت شخصی پرسنل بیمارستان داشتیم، اما با کمک وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی استان و مردم و خیرین کمک های نقدی و کالایی به ما رسید و اکنون وضعیت قابل قبول است.

    رئیس شبکه بهداشت و درمان لنگرود ضمن قدردانی از کادر درمانی استان که شجاعانه جانشان را کف دست گرفته و به بیماران خدمت می کنند، گفت: بسیاری از پزشکان و پرستاران دغدغه بیمار شدن دارند و می ترسند اعضای خانواده خود را در معرض خطر قرار دهند. 

    غلام پور با اشاره به ضعف سیستم دولتی در تامین نیازهای پرسنل بهداشت و درمان، خاطرنشان کرد: به عنوان یکی از مسئولان وزارت بهداشت بابت همه کمبودها و نواقص از همکاران عذرخواهی می کنم.

    وی با بیان اینکه در حال حاضر از ۳۰۰ بیمار بستری در لنگرود ۱۵۰ بیمار ترخیص شده اند، عنوان کرد: عموما بیماران بدحال بستری می شوند، اما بیماران کرونایی بیشتر از این تعداد هستند و بدون علائم از خیابان ها و معابر عبور می کنند و شاید خودشان از مبتلا بودن به کرونا خبر ندارند لذا از مردم می خواهیم مسائل بهداشتی را با جدیت دنبال کنند و در خانه سنگر بگیرند و خودشان را در معرض خطر ویروس قرار ندهند.

    رئیس شبکه بهداشت لنگرود در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی و حفظ فاصله یک متری با دیگران و شست و شوی مرتب دست ها و… را راهکار جلوگیری از ابتلا به کرونا دانست و بیان کرد: اگر خودمراقبتی نداشته باشیم، همه تخت های بیمارستانی نیز جوابگو نخواهد بود و ویروس کرونا جلوتر از ماست، اما اگر در خانه بمانیم، دیگر میزبان کرونا نخواهیم بود.

    وی از اجرای طرح غربالگری کرونا با همکاری سپاه خبر داد و خاطرنشان کرد: در قالب این طرح با خانوارها تماس تلفنی برقرار می شود و در صورت ابتلای یکی از اعضای خانواده به علائم مشکوک همچون تب، سرفه و تنگی نفس، راهنمایی لازم جهت مراجعه فرد به نزدیکترین مرکز بهداشت ارائه خواهد شد. این طرح تا پایان هفته به اتمام می رسد و لذا افراد دارای علائم قرنطینه خانگی را رعایت کنند.

    غلام پور از تجهیز طبقه فوقانی بیمارستان جدیدالاحداث شهید حسین پور لنگرود با ۵۰ تخت خبر داد و یادآور شد: اعتبار پنج میلیارد تومانی جهت تجهیز طبقه پایین و خرید امکانات لازم تخصیص یافته و طی پنج روز آینده شاهد بهره برداری از این بیمارستان و بستری بیماران خواهیم بود.

    رئیس شبکه بهداشت لنگرود با اشاره به مشکل نیروی انسانی، عنوان کرد: فراخوان تامین نیروی انسانی اعم از کارشناس و کارشناس ارشد پرستاری توسط دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام شده است و در حال حاضر برای راه اندازی بیمارستان جدید لنگرود مشکل نیروی انسانی داریم؛ نه اعتبار.

    وی همچنین از مردم شهرستان لنگرود جهت پیشگیری از شیوع کرونا قدردانی کرد و متذکر شد: مردم با ماندن در خانه همکاری خوبی دارند و اصناف ساعات کار خود را محدود کرده اند.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=55203

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *