رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت با اشاره به نقش تاثیرگذار رسانه ها در جامعه به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولان گفت: رسانه ها در توسعه مدیریت شهری نقشی مهم و غیرقابل انکار دارند.
به گزارش گیل و دیلم، سیدامیرحسین علوی روز پنجشنبه در مراسم اختتامیه اولین جشنواره رسانه و مدیریت شهری در رشت افزود: رسانه ها در کنار مدیریت شهری شامل مجموعه شورای اسلامی و شهرداری با انتقال مسایل و مشکلات، بسیار کمک کننده هستند.
وی با بیان این که برخی رسانه ها را به عنوان یک ابزار می دانند، اظهار داشت: اما در برخی مکاتب فکری ، به رسانه ها به عنوان یک بخش و عنصر فرهنگی می نگرند.
رئیس اولین جشنواره رسانه و مدیریت شهری و رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت خاطر نشان کرد: رسانه ها می توانند به عنوان انتقال دهنده فرهنگ، بهترین نقش را در معادلات یک جامعه داشته باشند.
وی در ادامه سخنانش با بیان این که فضای شورای اسلامی رشت با فضای رسانه در هم تنیدگی دارد، تصریح کرد: به هر دلیل فراز و نشیب های زیادی در عرصه رسانه داشتیم که اکنون بایستی این ارتباط فراهم شده را به سمت مناسب و برای توسعه شهر پیش ببریم.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی رشت و دبیر اولین جشنواره رسانه و مدیریت شهری رشت نیز با تشریح روند برگزاری این جشنواره و انتخاب هیات داوران بیان داشت: داوری ها کاملا بی طرف و نیز تعریف در حوزه مدیریت شهری در آثارها، مورد توجه داوران نبود.
محمدحسن عاقل منش با بیان این که انتقاد سازنده در مدیریت شهری ، ظرفیت ها را ارتقاء می دهد، اظهار داشت: تعامل سازنده بین مدیریت شهری و رسانه ها می تواند موجب ارتقاء هر دو مجموعه شود.
مراسم اختتامیه اولین جشنواره رسانه و مدیریت شهری امروز (پنجشنبه) با حضور مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس و اعضای شورای اسلامی رشت با تجلیل از برگزیدگان برگزار شد.
برگزاری کارگاه آموزشی با عنوان شناخت ظرفیت های اطلاع رسانی فضای مجازی از برنامه های اولین جشنواره رسانه و مدیریت شهری بود.
با فراخوان جشنواره رسانه و مدیریت شهری از سوی شورای اسلامی کلانشهر رشت، ۲۸۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از مجموع آثار رسیده، ۱۸۰ اثر مکتوب در بخش های مختلف از جمله مقاله، خبر و گزارش و یکصد اثر نیز در بخش عکس از ۲۲ عکاس دریافت شد.
شورای اسلامی رشت با هدف ارتقاء و اشتراک دانش رسانه ای در ارتباط با مدیریت شورای اسلامی رشت، بازتاب فرصت ها و تهدیدهای مدیریت شهری، ایجاد رقابت مثبت و انگیزه رسانه ای در بین فعالان حوزه رسانه، افزایش فضای حرفه ای و اخلاق رسانه ای در شهر نسبت به برگزاری جشنواره رسانه و مدیریت شهری در این کلانشهر اقدام کرد.
تحلیل اخبار شورا و شهر و عکس خبری در زمینه های محیط زیست، فرهنگ عمومی، دیپلماسی و توسعه شهری، عمران و اقتصاد شهری و ترافیک شهری از محورهای جشنواره رسانه و مدیریت شهری بود؛ این جشنواره در بخش های اصلی شامل مقاله (سرمقاله و یادداشت)، خبر (گزارش خبری)، گزارش مکتوب (تحقیقی و تحلیلی) ، عکس خبری (گزارش تصویری) و بخش ویژه شامل آثار منتشر شده در شبکه های اجتماعی – مجازی برگزار شد.
دیدگاهتان را بنویسید