×

رئیس شورای اسلامی شهر رشت: تغییرات را باید ازخود آغاز کنیم

  • کد نوشته: 31417
  • ۱۳۹۷-۰۲-۱۷
  • 201 بازدید
  • ۰
  • رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه مهندسان از نخبگان جامعه شهری محسوب می‌شوند،گفت: تغییرات را باید ازخود آغاز کنیم و مشارکت لایه‌ها و طبقات مختلف جامعه می‌تواند خود محرک و ایجاد کار و اندیشه در حوزه‌های مدیریت منطقه ای و محلی باشد. به گزارش ایسنا-منطقه گیلان،سید امیر حسین علوی با اشاره به […]

    رئیس شورای اسلامی شهر رشت: تغییرات را باید ازخود آغاز کنیم
  • رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه مهندسان از نخبگان جامعه شهری محسوب می‌شوند،گفت: تغییرات را باید ازخود آغاز کنیم و مشارکت لایه‌ها و طبقات مختلف جامعه می‌تواند خود محرک و ایجاد کار و اندیشه در حوزه‌های مدیریت منطقه ای و محلی باشد.

    به گزارش ایسنا-منطقه گیلان،سید امیر حسین علوی با اشاره به رویکرد شورای پنجم و ارتباط مستمر و مثبت اعضای آن با جامع مهندسین شهر رشت اظهار کرد: در این دوره ارتباط با این حوزه به شکل ساختاری در تمامی کمیسیون‌های تخصصی برمجموعه شورا دیده می‌شود.

    وی دلایل اجرایی نشدن برخی از اهداف مدیریت شهری رشت که به واسط شرایط بد اقتصادی حاکم بر کشور دچار رکود در بخش ساخت و ساز شده است را پر اهمیت و تاثیر گذار دانست و افزود:شهر رشت میانگین افت ۵۰ درصدی ساخت و ساز در سال گذشته در کشور را داشت . 

    رئیس شورای شهر با اشاره به مشکلات ایجاد شده در بحث طرح تفصیلی شهر رشت گفت:با پیگیری‌ها و جلسات کارشناسی متعدد پیرامون این موضوع به این نتیجه رسیده‌ایم که با همدلی شهروندان حمایت آنها از نمایندگان خود در پارلمان محلی اصلاحاتی در طرح تفضیلی صورت گیرد . 

    وی ادامه داد: ارتباط جوامع مختلف با شورا که خود نهادی برگرفته از دل مردم است می تواند در حوزه‌های مختلف فنی اجتماعی با حضور مهندسین که نخبگان جامعه در این امور هستند فراهم شود.

    رئیس شورای شهر رشت در بخشی از سخنان خود با اشاره به بکارگیری پیمانکاران بومی گفت: اکثر پیمانکاران ما در پروژه‌های شهر رشت بومی است . 

    علوی افزود:در این دوره رویکرد شورای پنجم رویکردی مشارکت محور با احاد جامعه علی الخصوص قشر مهندسین است و همکاران شورایی ما مشتاق ارتباط با جوامع تصمیم گیرنده در بخشهای مختلف شهری هستند که یکی از این جوامع انجمن پیمانکاران(سندیکا) است . 

    وی با اشاره به اینکه مهندسان که از نخبگان جامعه شهری محسوب می شوند،گفت: تغییرات را باید ازخود آغاز کنیم.

    علوی به مطالبات جمعی جامعه اشاره و اضافه کرد: مشارکت لایه‌ها و طبقات مختلف جامعه می تواند خود محرک و ایجاد کار و اندیشه در حوزه های مدیریت منطقه ای و محلی باشد . 

    سید امیرحسین علوی با اشاره به حل برخی از مشکلات موجود گفت: ما بخش زیادی این موارد و مشکلات را می‌توانیم با تغییر در حوزه محلی و ایجاد برنامه عملیاتی ایجاد کنیم متاسفانه امروزه سرمایه‌های موجود از این کشور خارج به هر دلیلی خارج می ‌شود که باید از این سرمایه‌ها در شهر و دیار خود بهره مناسب ببریم.

    وی افزود: مدل ساختارمند آینده شورایی بما کمک می‌کندتا مردم در تصمیم گیری بصورت مستقیم ورود کرده و تولید فکر و اندیشه ایجاد شده و از هدر رفت سرمایه‌های اجتماعی و مالی از شهر جلوگیری صورت پذیرد . 

    عاقل منش نیز با تاکید بر جایگاه ویژه جامعه مهندسین بر سرعت توسعه پایدار شهری کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر را نیازمند اخذ نظرات مهندسین مجرب شهر جهت سیاستگذاری‌های خود دانست . 

    رئیس کمیسیون فرهنگی شورای پنجم با اشاره به وضعیت نابسامان در زیرساختهای گردشگری شهر رشت خواستار ورود متخصصین حوزه های عمرانی در این زمینه شد و از حمایت همه جانبه شورای شهر از فعالین این عرصه خبرداد.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=31417

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *