×

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان: ایجاد نشاط معنوی یکی از کارکردهای نماز جمعه است

  • کد نوشته: 18692
  • ۱۳۹۶-۰۵-۰۵
  • 60 بازدید
  • ۰
  • رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان یکی از کارکردهای نماز جمعه را ایجاد نشاط معنوی دانست و اضافه کرد: بشر امروز به واسطه فشارها و نابسامانی های اجتماعی و فرهنگی از نظر بهداشت روحی و روانی رنج می برد. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی نژاد، رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گیلان […]

    رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان:  ایجاد نشاط معنوی یکی از کارکردهای نماز جمعه است
  • رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان یکی از کارکردهای نماز جمعه را ایجاد نشاط معنوی دانست و اضافه کرد: بشر امروز به واسطه فشارها و نابسامانی های اجتماعی و فرهنگی از نظر بهداشت روحی و روانی رنج می برد.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی نژاد، رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گیلان با اشاره به عبادی و سیاسی بودن نماز جمعه، اظهار کرد: نماز جمعه یکی از برکات الهی، ثمرات انقلاب و یادگار امام راحل است.

    وی با بیان اینکه تقوا شعار اول نماز جمعه است، افزود: امام جمعه تنها دیگران را توصیه به تقوا نمی کند بلکه وظیفه دارد خودش متقی باشد و سپس مردم را دعوت به تقواپیشگی کند.

    این کارشناس دینی با بیان اینکه تقوا گوهر گمشده جوامع بشری است، تصریح کرد: امروز بسیاری از آفات ها، آسیب ها و نارسایی های فرهنگی و اجتماعی که گریبان گیر مسلمانان شده به دلیل ضعف تقواست. اگر انسان در خلوت و جلوت خدا را بر خودش حاکن بداند، به وظیفه اش به درستی عمل خواهد کرد.

    حجت الاسلام اسلامی نژاد ترس از خدا را موجب پرهیز از گناهان دانست و عنوان کرد: سنگر نماز جمعه یکی از عوامل گسترش تقواست. امام جمعه به واسطه اقامه نماز در ارتباط با خداست و تریبونش، تریبون نماز است و لذا از هوی نفس و منافع شخصی و جناحی دور می باشد.

    رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان با اشاره به نقش نهادهای فرهنگی برای پاکی جامعه، گفت: ائمه جمعه در تریبون نماز باید مصلحت جامعه را تمام و کمال تبیین کنند. اگر مخاطب نماز جمعه این مصلحت اندیشی و رضایت الهی را احساس کند، قطعا پذیرش مسائل آسان تر خواهد شد.

    وی یکی از کارکردهای نماز جمعه را ایجاد نشاط معنوی دانست و اضافه کرد: عبادات برای انسان نشاط می آورد؛ این در حالی است که بشر امروز به واسطه فشارها و نابسامانی های اجتماعی و فرهنگی از نظر بهداشت روحی و روانی رنج می برد، اما اگر انسان دل خویش را به خدا بسپارد و به ذکر خدا مشغول شوند، آرامش و اطمینان پیدا می کند.

    حجت الاسلام اسلامی نژاد با بیان اینکه مسئولیت نهاد نماز جمعه تنها مختص روز جمعه نیست، خاطرنشان کرد: خطیب نمازجمعه مسئول قرارگاه فرهنگی هر شهرستان است و لذا همه اقدامات فرهنگی و اجتماعی باید با هماهنگی ائمه جمعه صورت بگیرد تا اثربخش باشد.

    مدرس حوزه علمیه تمرین وحدت، وفاق و همدلی را یکی دیگر از کارکردهای نماز جمعه خواند و گفت: امام جمعه باید مسئولیت دینی و اجتماعی داشته باشد و مصلحت عمومی را در نظر بگیرد. قطعا وجدان های بیدار حقایق را می پذیرند و تاثیر می گیرند.

    وی با اشاره به حضور مستمر ائمه جمعه در مراکز آموزشی و فرهنگی مانند مدارس و دانشگاه ها، بیان کرد: مقام معظم رهبری نیازهای واقعی جامعه را احساس و با آگاهی کامل و بر حسب نیاز هر سال را نامگذاری می کنند لذا ائمه جمعه به عنوان نماینده روحانیت و نماینده نظام باید لبیک گوی رهبر انقلاب باشند و به تبیین فرمایشات رهبری بپردازند. قطعا یکی از کارکردهای تربیتی نماز جمعه در تحقق اقتصاد مقاومتی ایجاد همگرایی در مردم و مسئولان در راستای پیگیری اهداف نظام است.

    رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان با اشاره به اقامه نماز جمعه در ۳۳ منطقه استان، عنوان کرد: روند ساخت مصلی های نماز جمعه در گیلان مطلوب نیست و هم اکنون ۷ مرکز شهرستان مصلی نماز جمعه در دست ساخت دارند.

    حجت الاسلام اسلامی نژاد با بیان اینکه مصلی های شفت، سنگر و فومن با استفاده از ظرفیت خیرین دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد است، یادآور شد: دستگاه های دولتی باید زمینه حضور خیرین را برای ارتقای فرهنگی، اجتماعی، دینی و… فراهم کنند.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=18692

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *