×

رئیس مجمع نمایندگان گیلان: استفاده از حمل و نقل ریلی، صرفه اقتصادی دارد

  • کد نوشته: 39105
  • ۱۳۹۷-۰۹-۰۲
  • 192 بازدید
  • ۰
  • رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره افتتاح آزمایشی راه آهن قزوین – رشت، توسعه شبکه ریلی کشور را یکی از سیاست های کلی نظام خواند و گفت: استفاده از حمل و نقل ریلی کالا نسبت به دیگر بخش های حمل و نقل، صرفه اقتصادی دارد. به گزارش گیل و دیلم […]

    رئیس مجمع نمایندگان گیلان: استفاده از حمل و نقل ریلی، صرفه اقتصادی دارد
  • رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره افتتاح آزمایشی راه آهن قزوین – رشت، توسعه شبکه ریلی کشور را یکی از سیاست های کلی نظام خواند و گفت: استفاده از حمل و نقل ریلی کالا نسبت به دیگر بخش های حمل و نقل، صرفه اقتصادی دارد.

    به گزارش گیل و دیلم ،ولی الله داداشی روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح آزمایشی راه آهن قزوین به رشت در گفت و گویی اظهار کرد: از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، در قانون برنامه ششم توسعه موارد حمایتی از توسعه شبکه ریلی در قوانین اعمال شده است.
    وی با تبریک تحقق آرزوی دیرینه مردم گیلان افزود: با توسعه شبکه ریلی و اتصال آن به کریدور شمال – جنوب، اتفاق اقتصادی بزرگی در کشور رخ می دهد که در نهایت موجبات بهره برداری و استفاده مردم را به دنبال دارد .
    داداشی با اشاره به صرفه اقتصادی و توسعه بیش از پیش صادرات در استفاده از حمل و نقل ریلی کالا نسبت به حمل و نقل زمینی ، دریایی و هوایی تصریح کرد: خوشبختانه جمهوری اسلامی با توجه به ارتباط و دوستی با جمهوری آذربایجان، توانست سرمایه گذاران کشورهای همسایه را برای سرمایه گذاری در پروژه های مهم جذب کند و این امر بیانگر آن است که ما با همسایگان همواره ارتباط های سیاسی مناسبی داریم .
    نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یکی از راهکارهای اساسی برای برون رفت و مبارزه با تحریم ها ، استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران خارجی است و باید از این ظرفیت اصلی و کلیدی به بهترین شکل ممکن استفاده شود.
    داداشی با اشاره به لزوم اتصال هرچه سریعتر شبکه ریلی کشور به بندرآستارا خاطرنشان کرد: در صورتی که این شبکه ریلی به آستارا متصل نشود بهره برداری اقتصادی از این پروژه به صورت کامل امکان پذیر نخواهد بود .
    وی با اشاره به ضرورت تعیین تکلیف وضعیت تملک اراضی قرار گرفته در مسیر راه آهن رشت به آستارا گفت: مسئولان دستگاه های اجرایی مرتبط برای تسریع در تکمیل راه آهن رشت به آستارا همگام و همدل شوند تا مردم از این همدلی و همراهی مسئولان نهایت سود و بهره را ببرند.
    به گزارش گیل و دیلم، قطار قزوین – رشت که امروز به صورت آزمایشی افتتاح شد، تا حدود دو ماه دیگر با حضور رئیس جمهوری بطور رسمی افتتاح می شود. 
    برای ساخت این خط آهن از سال ۸۴، هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان هزینه شد. 
    خط آهن قزوین – رشت که ۱۶۴ کیلومتر طول دارد، در قالب هشت قطعه ساخته شده و از ایستگاه سیاه چشمه به سمت رشت جدا شده است. این مسیر ریلی، از ایستگاه سیاه چشمه تا ابتدای ایستگاه کوهین به طول ۳۰ کیلومتر یک خطه ، از ایستگاه کوهین تا ایستگاه لوشان به طول ۴۰ کیلومتر دو خطه و از ایستگاه لوشان تا انتهای مسیر یک خطه است. 
    حداکثر سرعت قطارهای باری این خط آهن ۱۲۰ کیلومتر و قطارهای مسافربری ۱۶۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود. 
    ظرفیت حمل مسافر خط آهن قزوین – رشت سالانه سه میلیون و ۳۸۱ هزار نفر و ظرفیت حمل بار آن ۹ میلیون و ۸۶۷ هزار تن است. 
    در احداث این خط آهن ۵۳ دستگاه تونل به طول ۲۲ کیلومتر ، ۶۲ دستگاه پل خاص به طول ۹ کیلومتر و پنج ایستگاه در کوهین ، لوشان ، منجیل ، رستم اباد ، امام زاده هاشم و رشت ساخته شده است. 
    برای ساخت خط آهن قزوین – رشت ۱۴ میلیون متر مکعب خاکریزی ، ۱۸ میلیون متر مکعب خاکبرداری و یک و نیم میلیون متر مکعب بتن ریزی شده است

    منبع: ایرنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=39105

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *