×

رئیس مرکز توسعه نوغانداری خبر داد: اجرای طرح ابریشم‌کشی خانگی در گیلان

  • کد نوشته: 15267
  • ۱۳۹۶-۰۱-۳۰
  • 147 بازدید
  • ۰
  • رئیس مرکز توسعه نوغانداری از اجرای طرح ابریشم‌کشی خانگی در راستای ارتقای درآمدزایی خانوارهای روستایی در گیلان خبر داد. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» علی‌اصغر داداش‌پور با اشاره به فعالیت‌های مرکز توسعه نوغانداری در کشور اظهار کرد: تهیه و توزیع نهال توت بین کشاورزان از جمله برنامه‌های انجام شده توسط مرکز مذکور در […]

    رئیس مرکز توسعه نوغانداری خبر داد: اجرای طرح ابریشم‌کشی خانگی در گیلان
  • رئیس مرکز توسعه نوغانداری از اجرای طرح ابریشم‌کشی خانگی در راستای ارتقای درآمدزایی خانوارهای روستایی در گیلان خبر داد.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» علی‌اصغر داداش‌پور با اشاره به فعالیت‌های مرکز توسعه نوغانداری در کشور اظهار کرد: تهیه و توزیع نهال توت بین کشاورزان از جمله برنامه‌های انجام شده توسط مرکز مذکور در استان‌های مختلف است.

    وی به توزیع تخم نوغان بین پرورش‌دهندگان کرم ابریشم اشاره کرد و افزود: تمام پیله‌های تولیدی در کشور در کارگاه‌های ابریشم‌کشی در خراسان رضوی استفاده می‌شود و تنها یک کارگاه ابریشم‌کشی در گیلان داریم.

    رئیس مرکز توسعه نوغانداری از اجرای طرح ابریشم‌کشی خانگی در راستای ارتقای درآمدزایی خانوارهای روستایی در گیلان خبر داد و بیان کرد: با استفاده از پیله‌ابریشم، الیاف نخ ابریشم به صورت خام به‌دست می‌آید.

    داداش‌پور با بیان اینکه تهیه دستگاه ابریشم‌کشی و مهارت در استفاده از آن حائز اهمیت است، تصریح کرد: تولید الیاف ابریشم و نخ ابریشم خام، بسته‌بندی نخ‌های تابیده شده ابریشم، بازاریابی و فروش ابریشم خام و رنگ‌آمیزی ابریشم در صورت نیاز در طرح مذکور پیگیری می‌شود.

    وی، اجرای طرح ابریشم‌کشی را نیازمند گذراندن دوره آموزشی عنوان کرد و گفت: اجرای طرح ابریشم‌کشی خانگی نیازمند ۱۶ ساعت آموزش دریک و ماهر است ضمن اینکه پیله خشک و دستگاه ابریشم‌کشی کارگاهی از مواد اولیه و ابزار کار ابریشم‌کشی خانگی محسوب می‌شود.

    رئیس مرکز توسعه نوغانداری با اشاره به اینکه اجرای طرح ابریشم‌کشی خانگی نیاز به فضای ۱۰ تا ۱۲ متر مربعی دارد، متذکر شد: تمام استان‌ها و شهرستان‌ها به‌ویژه مناطق شمالی کشور برای اجرای طرح مذکور مناسب است.

    منبع:فارس

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=15267

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *