×

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور: قیمت خرید تضمینی پلیه تر ابریشم تعیین شد

  • کد نوشته: 14713
  • ۱۳۹۶-۰۱-۲۱
  • 152 بازدید
  • ۰
  • رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور از تعیین و افزایش یک‌هزار و ۵۰۰ تومانی قیمت خرید تضمینی پیله تر ابریشم در سال ۹۶ خبر داد. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» علی‌اصغر داداش‌پور امروز با اشاره به اینکه قیمت پیله تَر ابریشم در سال جدید تعیین شده است اظهار کرد: امسال قیمت خرید تضمینی پیله […]

    رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور: قیمت خرید تضمینی پلیه تر ابریشم تعیین شد
  • رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور از تعیین و افزایش یک‌هزار و ۵۰۰ تومانی قیمت خرید تضمینی پیله تر ابریشم در سال ۹۶ خبر داد.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» علی‌اصغر داداش‌پور امروز با اشاره به اینکه قیمت پیله تَر ابریشم در سال جدید تعیین شده است اظهار کرد: امسال قیمت خرید تضمینی پیله تَر ابریشم یک‌هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافته که خرید توافقی گران‌تر است.

    وی با بیان اینکه قیمت هر جعبه تخم نوغان در مقایسه با سال‌های گذشته تغییری نکرده است، افزود: مانند سال‌های گذشته هر جعبه تخم نوغان هفت هزار و ۵۰۰ تومان است که در ۱۰ پایگاه گیلان توزیع می‌شود.

    رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور فصل آغاز تولید کرم ابریشم را نیمه دوم اردیبهشت ماه امسال عنوان کرد و گفت: از نوغانداران می‌خواهیم جایگاه پرورش کرم ابریشم را ضدعفونی کرده و توتستان‌ها را کودپاشی کنند تا سال خوبی برای نوغانداری رقم بخورد.

    وی با تصریح بر اینکه ۵۰ درصد فعالیت نوغانداری کشور در گیلان انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: گیلان یکی از قطب‌های مطرح صنعت نوغانداری در کشور است.

    داداش‌پور به فعالیت حدود ۱۸ هزار خانوار در کشور به امر پرورش کرم ابریشم اشاره کرد و یادآور شد: این صنعت در ۱۶ استان کشور دنبال می‌شود که مهم‌ترین آنها گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و غربی است.

    وی چرخه‌ زندگی کرم ابریشم را بسیار کوتاه مدت دانست و گفت: از مرحله‌ تخم نوغان تا شفیره حدود ۴۳ روز طول می‌کشد و در این مدت کوتاه کشاورزان می‌توانند به عنوان یک شغل مکمل به صنعت نوغانداری نگاه کرده و از آن برای بهبود اقتصاد خانواده‌ روستایی خود استفاده کنند.

    منبع:فارس

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=14713

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *