×

رئیس میراث فرهنگی صومعه سرا:مناره تاریخی گسکر به جاذبه گردشگری تبدیل می شود

  • کد نوشته: 57196
  • ۱۳۹۹-۰۲-۳۰
  • 89 بازدید
  • ۰
  • رئیس اداره میراث فرهنگی صومعه سرا، از بازسازی و ساماندهی فاز نخست مناره تاریخی گسکر خبر داد و گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته مناره تاریخی گسکر در آینده نزدیک به یکی از جاذبه های مورد توجه گردشگران تبدیل می شود. به گزارش گیل و دیلم ، علیرضا مهرگان در گفت وگویی، ضمن گرامیداشت هفته میراث فرهنگی، از افتتاح فاز […]

    رئیس میراث فرهنگی صومعه سرا:مناره تاریخی گسکر به جاذبه گردشگری تبدیل می شود
  • رئیس اداره میراث فرهنگی صومعه سرا، از بازسازی و ساماندهی فاز نخست مناره تاریخی گسکر خبر داد و گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته مناره تاریخی گسکر در آینده نزدیک به یکی از جاذبه های مورد توجه گردشگران تبدیل می شود.

    به گزارش گیل و دیلم ، علیرضا مهرگان در گفت وگویی، ضمن گرامیداشت هفته میراث فرهنگی، از افتتاح فاز نخست مناره گسکر خبر داد و اظهار کرد: در راستای حفظ آثار ملی و باستانی، پاسداشت فرهنگ و تمدن گذشتگان و انتقال این فرهنگ به آیندگان مناره تاریخی گسکر که یکی از آثار با ارزش دوره صفوی در شهرستان صومعه سراست مرمت و بازسازی شد.

    وی با بیان اینکه جهت اجرای عملیات محوطه سازی، نصب نیمکت و درب ورودی، نورپردازی و نصب تابلوی راهنمای اثر به دو زبان مبلغ ۹۰ میلیون تومان اعتبار صرف شده است، تصریح کرد: مناره تاریخی گسکر در حدود ۱۵ کیلومتری غرب مرکز شهرستان صومعه سرا در روستای مناره بازار بخش مرکزی این شهرستان واقع شده و از آثار با ارزش اسلامی محسوب می شود.

    رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صومعه سرا، با اشاره به اینکه براساس برنامه ریزی هایی تدوین شده، ساماندهی مناره تاریخی گسکر در سال جاری با رویکرد متفاوتی تداوم دارد، گفت: در حال حاضر ارتفاع مناره گسکر ۱۸ متر بوده که مهمترین برنامه بالا بردن ارتفاع آن است.

    مهرگان، یکی از اهداف اداره میراث فرهنگی صومعه سرا را ساماندهی، بازسازی و مرمت آثار فاخر تاریخی این شهرستان جهت فراهم کردن جذب گردشگر و استفاده مسافران از این اماکن برشمرد و تصریح کرد: در این راستا طی سال های اخیر موفق شدیم نمونه هایی از این آثار تاریخی از جمله چند دهنه پل را در شهرستان صومعه سرا بازسازی و مرمت کنیم.

    وی ضمن تقدیر از مساعدت نماینده و فرماندار این شهرستان و اداره کل میراث فرهنگی در راستای جذب اعتبارات، خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته مناره تاریخی گسکر در آینده نزدیک به یکی از جاذبه های مورد توجه گردشگران تبدیل می شود.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=57196

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *