×

رئیس کل دادگستری گیلان: از حضور هیچ مدیری در دادسرا برای پاسخگویی قضایی خوشحال نیستیم

  • کد نوشته: 27550
  • ۱۳۹۶-۱۰-۲۳
  • 97 بازدید
  • ۰
  • رئیس کل دادگستری گیلان، با تصریح بر اینکه از حضور هیچ مدیری در دادسرا برای پاسخگویی قضایی خوشحال نیستیم، خاطرنشان کرد: دستگاه های نظارتی، امنیتی و انتظامی تخلفات را گزارش می دهند و دستگاه قضا ناچار به رسیدگی است. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، احمد سیاوش پور در شورای برنامه ریزی توسعه استان که در سالن الغدیر […]

    رئیس کل دادگستری گیلان:  از حضور هیچ مدیری در دادسرا برای پاسخگویی قضایی خوشحال نیستیم
  • رئیس کل دادگستری گیلان، با تصریح بر اینکه از حضور هیچ مدیری در دادسرا برای پاسخگویی قضایی خوشحال نیستیم، خاطرنشان کرد: دستگاه های نظارتی، امنیتی و انتظامی تخلفات را گزارش می دهند و دستگاه قضا ناچار به رسیدگی است.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، احمد سیاوش پور در شورای برنامه ریزی توسعه استان که در سالن الغدیر استانداری برگزار شد، با اشاره به ناآرامی های چند هفته اخیر در کشور، اظهار کرد: اگرچه این حوادث نگران کننده بود و برای نظام خسارت به همراه داشت، اما ما مدیران و دست اندکاران باید بیشتر از گذشته به مشکلات مردم توجه کنیم.

    وی نقش دشمنان اسلام و انقلاب اعم از آمریکا، منافقین و سلطنت طلبان را در حوادث اخیر بازر دانست و افزود: درست است که دشمنان از اعتراضات سوء استفاده کردند، اما در ابتدای امر، معترضین مردمی بودند که می خواستند مشکلاتشان را بیان کنند و بر ما فرض است که از این مسئله به راحتی عبور نکنیم.

    رئیس کل دادگستری گیلان، ضمن قدردانی از تدابیر شورای تامین در جریان اعتراضات و ناآرامی ها، گفت: خوشبختانه هم حرمت مردم حفظ شد و هم با کمترین خسارت مواجه شدیم و تلفات جانی نداشتیم. بی تردید مجموعه دستگاه های نظامی، انتظامی و امنیتی استان به ویژه مردم رشت به موقع در میدان حاضر شدند و به این جریانات خاتمه دادند.

    سیاوش پور، با اشاره به موانع توسعه و سرمایه گذاری در استان گیلان، یادآور شد: به نظر می رسد جای کمیته امنیتی و حقوقی در بین کمیته های ۴۸گانه توسعه راهبردی استان خالی باشد، زیرا امروز هر سرمایه گذاری به یک پیوست حمایتی، امنیتی و حقوقی نیاز دارد.

    رئیس شورای قضایی استان، کمیته امنیتی و حقوقی را ضامن حرکت توسعه ای به سوی آینده دانست و خاطرنشان کرد: شورای نظارت متشکل از دستگاه های امنیتی، دیوان محاسبات و معاونت برنامه ریزی استانداری ظرفیت خوبی در استان است.

    وی با بیان اینکه دستگاه قضایی به دنبال ایجاد فضای خیر، برکت، کار و توسعه برای مردم در هر گوشه استان است، متذکر شد: دستگاه قضایی نباید هیچگونه اهمال و سستی داشته باشد.

    سیاوش پور، از افزایش ۱۱ درصدی ورودی پرونده های قضایی طی ۹ ماهه امسال در استان گیلان خبر داد و گفت: بی تردید ریشه این حجم از پرونده های قضایی مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است و لذا عقل سلیم ایجاب می کند، به جای پرداختن به معلول، علت یابی کنیم.

    رئیس کل دادگستری گیلان، ایجاد اشتغال را نیازمند رونق سرمایه گذاری و توسعه زیرساخت ها دانست و یادآور شد: قوانین در مجلس تصویب می شود و لذا دستگاه قضایی نمی تواند چشم خود را بر یک اقدام خلاف قانون ببندد. در واقع قوه قضائیه باید به حقوق عامه توجه داشته باشد و اگر سلامت نباشد، توسعه پذیرفته نیست.

    وی با تصریح بر اینکه از حضور هیچ مدیری در دادسرا برای پاسخگویی قضایی خوشحال نیستیم، خاطرنشان کرد: دستگاه های نظارتی، امنیتی و انتظامی تخلفات را گزارش می دهند و دستگاه قضا ناچار به رسیدگی است و نمی توانیم بی تفاوت باشیم. البته قطعا حفظ حرمت و کرامت اشخاص به ویژه مدیران باید لحاظ شود.

    سیاوش پور، قانون را میثاق همه ملت دانست و اظهار کرد: دستگاه قضایی در کنار مدیران است و علاقمند به همگرایی و همپوشانی هستیم لذا از مدیران می خواهیم قانون را مراعات کنند و در صورت ابهام، از مشاوره قضایی ما بهره مند گردند. اگر امروز در بحث اقتصاد مقاومتی دستگاه قضا در کنار مدیران نباشد، خودتان احساس نیاز خواهید کرد/ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=27550

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *