×

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای رشت بیان کرد: انتخاب شهردار رشت فارغ از نگاه سیاسی انجام می‌شود

  • کد نوشته: 34325
  • ۱۳۹۷-۰۵-۰۹
  • 117 بازدید
  • ۰
  • رئیس کمیسیون برنامه‌ و بودجه شورای رشت گفت: اطمینان می‌دهم که با همدلی و همراهی اعضای شورا در سال جاری شرکت سهامی خاص شهرداری رشت در راستای ساماندهی نیروهای حجمی فعالیت خود را آغاز می‌کند. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، فرهام زاهد شامگاه دوشنبه با اشاره به موضوع انتخاب شهردار رشت در جمع […]

    رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای رشت بیان کرد: انتخاب شهردار رشت فارغ از نگاه سیاسی انجام می‌شود
  • رئیس کمیسیون برنامه‌ و بودجه شورای رشت گفت: اطمینان می‌دهم که با همدلی و همراهی اعضای شورا در سال جاری شرکت سهامی خاص شهرداری رشت در راستای ساماندهی نیروهای حجمی فعالیت خود را آغاز می‌کند.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، فرهام زاهد شامگاه دوشنبه با اشاره به موضوع انتخاب شهردار رشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ملاک‌های انتخاب شهردار رشت از نگاه اعضای شورا تغییری ایجاد نشده و فردی که برای این جایگاه انتخاب می‌شود باید ارتباطات سازنده‌ای با دیگر سازمان‌ها و تعامل خوبی با اعضای شورا داشته و مجموعه شهرداری رشت را به سمت ثبات و آرامش هدایت کند.

    وی با بیان اینکه تضمینی برای ادامه فعالیت شهردار آینده رشت طی مدت‌زمان فعالیت شورای پنجم وجود ندارد تصریح کرد: اعضای شورا باید به‌دوراز هرگونه جناح و نگاه سیاسی این تضمین را ایجاد کنند و هر تضمین و تصمیمی باید از داخل صحن شورا دراین‌باره گرفته شود.

    زاهد با تأکید بر اینکه اولویت بومی بودن از اولویت‌های انتخاب شهردار رشت است بیان کرد: فردی به‌عنوان شهردار انتخاب می‌شود که تمامی فاکتورهای مربوطه را داشته و صرف بومی بودن تنها ملاک انتخاب شهردار رشت نیست.

    وی با اشاره به اینکه افراد متعددی در تلاش برای تعرفه خود به‌منظور تکیه زدن به صندلی شهردار رشت هستند گفت: افرادی از دیگر شهرهای کشور طی تماس‌های تلفنی قصد تعرفه خود برای جایگاه مدیریت شهری را داشته و امیدوارم برخی از افراد پیش از برقراری تماس دراین‌باره در ابتدا شرایط خود را با مجموعه‌ای همچون کلان‌شهر رشت تناسب گیری کنند.

    رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای رشت با اشاره به اینکه اغلب گزینه‌هایی که برای شهردار رشت ابراز تمایل کرده بومی هستند افزود: تاکنون هیچ‌کدام از اعضای شورای شهر برای تکیه زدن به صندلی شهردار رشت با بنده صحبت نکرده‌اند.

    زاهد با قدردانی از عملکرد هیئت‌رئیسه فعلی شورای رشت بیان کرد: اعضای شورای رشت علیرغم تمامی اختلاف نظراتی که در برخی موارد مطرح بوده همواره تلاش خود را به‌منظور رفع مشکلات و تحقق بهترین‌ها برای رشت به کار گرفته و یقیناً انتخاب شهردار رشت نیز فارغ از تمامی نگاه‌های سیاسی و جناحی انجام می‌شود.

    وی به موضوع انتخاب هیئت‌رئیسه جدید شورا اشاره کرد و گفت: بنده معتقدم شورای شهر باید از ریاستی برخوردار باشد که به لحاظ سنی و تجربه جامعیت کامل را دارا بوده و بتواند تمامی نقطه نظرات را تعمیم بدهد.

    رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای رشت با تأکید بر اینکه منکر وجود پتانسیل و اشتیاق به خدمت در جوانان نیستم افزود: پیشنهاد بنده بهره‌مندی از ظرفیت افراد باتجربه برای جایگاه ریاست شورا است.

    زاهد با بیان اینکه گفتمان و کار حجمی کردن از ویژگی‌های فعالیت در شوراها است تصریح کرد: آرا و نظرات مختلف فارغ از نگاه‌های سیاسی و جناحی می‌تواند به نتایج خوبی منتهی شود.

    وی به تشکیل شرکت سهامی خاص شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: تشکیل این شرکت در راستای ساماندهی نیروهای حجمی شهرداری رشت بوده و قرار است ۵۱ درصد از سهام آن در اختیار شهرداری باشد.

    زاهد افزود: طی هفته آینده با بررسی اساسنامه شرکت‌های دیگری که در دیگر شهرها با این موضوعیت در حال فعالیت هستند نسبت به تدوین اساسنامه شرکت اقدام کرده و پس‌ازآن مقدمات تأسیس آن رسماً به هیئت‌رئیسه شورای رشت اعلام می‌شود.

    رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای رشت با اشاره به اینکه بر عملکرد شرکت‌های پیمانکاری طرف قرارداد با شهرداری رشت به‌خوبی نظارت می‌شود بیان کرد: نیروهای حجمی شهرداری رشت درباره دریافت حقوق، هزینه لباس، اضافه‌کاری و غیره گلایه‌های فراوانی داشته و این نوع نارضایتی‌ها تقریباً از تمامی این شرکت‌ها وجود دارد.

    وی با تأکید بر اینکه شهرداری رشت تا رسیدن به نقطه‌ای که اطمینان شهروندان رشت را نسبت به عملکرد خود جذب کند فاصله فراوانی دارد گفت: شهردار آینده رشت باید در تمامی حوزه‌ها نیروهای جانشین آماده و معرفی کند و یقیناً این اقدام موجب ایجاد انگیزه بیشتر در پرسنل می‌شود.

    زاهد با اشاره به اینکه با هرگونه تخلف و تحرکات دستان پشت پرده برخورد می‌کنم بیان کرد: هیچ موضوعی به فرض اطلاع داشتن قابل‌گذشت نبوده و تا زمانی که در این جایگاه مشغول به خدمت باشم با هرگونه تخلف برخورد خواهم کرد.

    منبع: فارس

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=34325

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *