×

راهیابی نمایش « یک جرعه آب» از لاهیجان در «عاشورا تا اربعین »

  • کد نوشته: 21795
  • ۱۳۹۶-۰۶-۲۹
  • 69 بازدید
  • ۰
  • نمایش «یک جرعه آب » از لاهیجان به همایش «عاشورا تا اربعین» ٩۶ راه یافت . به گزارش«پایگاه خبری گیل و دیلم» به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان ،نمایش صحنه ای یک جرعه آب به کارگردانی نگار نادری از گروه همزاد لاهیجان در همایش «عاشورا تا اربعین» ٩۶ کانون تئاتر […]

    راهیابی نمایش « یک جرعه آب» از لاهیجان در «عاشورا تا اربعین »
  • نمایش «یک جرعه آب » از لاهیجان به همایش «عاشورا تا اربعین» ٩۶ راه یافت .

    به گزارش«پایگاه خبری گیل و دیلم» به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان ،نمایش صحنه ای یک جرعه آب به کارگردانی نگار نادری از گروه همزاد لاهیجان در همایش «عاشورا تا اربعین» ٩۶ کانون تئاتر دینی اداره کل هنرهای نمایشی پذیرفته شد .

    این نمایش با مضمون مذهبی در مورد زنی از صحرای کربلاست که به خانه زن و مردی از اهالی کوفه می‌رود و جرعه‌ای آب طلب می‌کند. طمع و آز باعث می‌شود آن‌ها به‌جای دادن آب به او، سر زن را بریده و به نزد عبیدالله برده تا مژدگانی بگیرند…

    نمایش “یک جرعه آب” در سال ٩١ در اولین جشنواره “ما رأیت الا جمیلا” استان قزوین در بخش نویسندگی مقام دوم را به خود اختصاص داد و در سال ٩٠ در بخش نمایشنامه‌خوانی دومین جشنواره “صاحبدلان” انتخاب و در سالن کنفرانس تئاتر شهر تهران خوانش شد.

    همایش عاشورا تا اربعین در طول ایام محرم و صفر در شهرهای مختلف کشور با ۴۴ اثر اجرا می شود. طی این همایش نمایشهایی با موضوعات قرآنی ، دینی ، غدیر،مدافعان حرم و عاشورا در تهران و شهرهای بومهن، رشت، لاهیجان، اهواز، اصفهان، کاشان، بروجن، آبادان، ماهشهر، بروجرد، کرمانشاه، بوشهر، ایلام، اراک، گچساران و کرج نیز اجرا خواهد شد.

    برچسب ها

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=21795

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *