×

رشت و لنگرود دارای بیشترین سکونتگاه‌های غیر رسمی در گیلان

  • کد نوشته: 34610
  • ۱۳۹۷-۰۵-۱۶
  • 58 بازدید
  • ۰
  • رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی گیلان گفت: مساحت سکونتگاه‌های غیررسمی استان که شناسایی شده یک هزار و ۳۵۳ هکتار است. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، محمد صفری، امروز در جلسه راه و شهر سازی گیلان از جایگیری یک هزار و ۳۵۳ هکتار برابر با ۲.۱ درصد سکونتگاههای غیر […]

    رشت و لنگرود دارای بیشترین سکونتگاه‌های غیر رسمی در گیلان
  • رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی گیلان گفت: مساحت سکونتگاه‌های غیررسمی استان که شناسایی شده یک هزار و ۳۵۳ هکتار است.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، محمد صفری، امروز در جلسه راه و شهر سازی گیلان از جایگیری یک هزار و ۳۵۳ هکتار برابر با ۲.۱ درصد سکونتگاههای غیر رسمی در استان صرفاً در دو شهر رشت و لنگرود خبر داد.

    وی افزود: براساس مطالعات صورت پذیرفته، در همان مکان‌هایی که این نوع اسکان‌ها شناسایی شده جمعیتی بالغ بر ۱۰۹هزار و ۴۹۰ نفر زندگی می‌کنند که این آمار ۰.۹ درصد از جمعیت ساکنان سکونتگاهای غیر رسمی ایران را تشکیل می‌دهد.

    رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی گیلان ادامه داد: از آمار کل سکونتگاه‌های غیررسمی در استان، ۷۸۹ هکتار متعلق به رشت و ۵۶۴ هکتار متعلق به لنگرود است.

    وی در ادامه با بیان اینکه مساحت بافت‌های فرسوده استان ۲۴۰۳.۱۴ هکتار است، گفت: ۷۱۷.۶ هکتار مساحت بافت‌های فرسوده موجود در رشت واقع است که ۳۱.۲ درصد از آمار کل بافت‌های فرسوده استان را تشکیل می‌دهد و حدود ۶۷۹ هزار و ۹۹۵ نفر در این بافت های فرسوده زندگی می‌کنند.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=34610

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *