×

رشد حاشیه نشینی در ۴ شهر گیلان

  • کد نوشته: 69408
  • ۱۴۰۰-۰۴-۱۸
  • 52 بازدید
  • ۰
  • معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی گیلان از رشد پدیده حاشیه نشینی در ۴ شهر استان خبر داد. به گزارش گیل و دیلم به نقل از همشهری آنلاین؛ حسین کشاورز معاون مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه در گیلان پدیده حاشیه نشینی در شهرهای رشت، لنگرود، تالش و […]

    رشد حاشیه نشینی در ۴ شهر گیلان
  • معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی گیلان از رشد پدیده حاشیه نشینی در ۴ شهر استان خبر داد.

    به گزارش گیل و دیلم به نقل از همشهری آنلاین؛ حسین کشاورز معاون مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه در گیلان پدیده حاشیه نشینی در شهرهای رشت، لنگرود، تالش و بندرانزلی نسبت به سایر مناطق استان بیشتر است عنوان کرد: برخی از آمارهای نسبی از حاشیه نشینی حدود ۲۰۰ هزارنفر در این ۴ شهر استان خبر می‌دهند.

    وی ادامه داد: این وضعیت همزمان با گسترش فقر، شکاف طبقاتی و رشد اجاره بهای مسکن رو به افزایش است. حاشیه نشینی در این شهرها مشکلاتی در زمینه اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و فیزیکی ایجاد کرده است. در حوزه آسیب‌های اجتماعی انواع بزهکاری و کج رفتاری مانند قاچاق، فروش موادمخدر و الکی، اعتیاد و خشونت‌ و نزاع در حال رشد است.

     کشاورز ادامه داد: افزایش دستفروشی، دورگردی، تکدی‌گری از آسیب‌های حوزه اقتصادی در مناطق حاشیه نشین است. بافت سکونت‌گاه‌های غیرمجاز و غیراستاندار و ناهمگون با نمایی شهری بوده و در زمینه زیست محیطی و بهداشتی نیز از شرایط نامناسبی برخوردار است.

    به گفته وی، در سال‌های اخیر بر اساس برنامه مشترک وزارت مسکن و شهرسازی با شهرداری‌ها برنامه احیای بافت‌های فرسوده شهری و بهسازی مناطق حاشیه در دستور کار قرار گرفت که سال گذشته پنج پروژه در محدوده‌های بازآفرینی شهری و سکونتگاههای غیر رسمی در شهرهای مختلف گیلان تصویب شد.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=69408

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *