×

رفع تصرف ۷۰ هزار متر مربع از اراضی ملی پناهگاه حیات وحش امیرکلایه لاهیجان

  • کد نوشته: 77586
  • ۱۴۰۱-۰۲-۱۱
  • 128 بازدید
  • ۰
  • به همت ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان لاهیجان بالغ بر ۷۰ هزار مترمربع از اراضی ملی در پناهگاه حیات وحش امیر کلایه در این شهرستان ، رفع تصرف شد. به گزارش گیل و دیلم به نقل از روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست گیلان، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لاهیجان با […]

    رفع تصرف ۷۰ هزار متر مربع از اراضی ملی پناهگاه حیات وحش امیرکلایه لاهیجان
  • به همت ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان لاهیجان بالغ بر ۷۰ هزار مترمربع از اراضی ملی در پناهگاه حیات وحش امیر کلایه در این شهرستان ، رفع تصرف شد.

    به گزارش گیل و دیلم به نقل از روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست گیلان، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لاهیجان با اعلام این خبر گفت: با توجه به پیگیریهای صورت گرفته توسط اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان، حکم صادره از سوی حوزه قضایی رودبنه و مشارکت نیروی انتظامی این اراضی رفع تصرف شد .

    علی امیری افزود : با توجه به اهمیت پناهگاه حیات وحش امیرکلایه و لزوم توجه حفاظت بیشتر و بهتر از آن ، پس از مشاهده تصرف اراضی با تشکیل پرونده و تایید حکم قضایی قطعی، اراضی تصرفی از متخلف بازپس گرفته شد.

    وی ادامه داد: تالاب و پناهگاه حیات وحش امیرکلایه به مساحت یکهزار و ۲۳۰ هکتار در سال ۱۳۴۹ بعنوان تنها منطقه حفاظت شده و چهارگانه سازمان محیط زیست در شهرستان لاهیجان ثبت شده و در بخش رودبنه واقع است.

    در دهه شصت قسمتی از آن مورد تصرف واقع شد و این اداره در جهت رفع تصرفات سنواتی نیز پیگیر است.

    امیری تصریح کرد: در سال گذشته چندین پرونده قضایی تشکیل و همچنان در دست اقدام و پیگیری است

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=77586

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *